Abstract

Učna samopodoba je ena izmed pomembnih posredujočih spremenljivk v procesu vzajemnega spodbujanja osebnostnega in učenega razvoja učencev. Njeno primarno oblikovanje sega v najrzgodnejše obdobje in je pogojeno z raznovrstnimi zunanjimi in notranjimi dejavniki. Med njimi še posebej izstopajo otrokove razlage lastnih učnih izkušenj, na ketere imajo učitelji v vlogi "učenčeve pomembne druge osebe" še posebno močan vpliv. Vendar pa analize kažejo, da v praksi to svojo vlogo učitelji udejajnjajo bolj na podlagi intuitivnih in zdravo razumskih načel, kakor na podlagi ustreznega strokovnega pristopa. Zato je v prispevku osrednja pozornost namenjena predstavitvi preseganja tovrstne vrzeli med teorijo in prakso z vidika ciljev prenove slovenske osnovne šole.

Keywords

učna samopodoba;izobraževanje učiteljev;učenci;osnovna šola;Slovenija;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 1.04 - Professional Article
Organization: UL PEF - Faculty of Education
Publisher: Društvo psihologov Slovenije
UDC: 159.922.7
COBISS: 3525193 Link will open in a new window
ISSN: 1318-1874
Parent publication: Psihološka obzorja
Views: 966
Downloads: 155
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Enhancement of pupils' self-concept in the first years of schooling
Secondary keywords: academic self-concept;teacher education;enhancing pupil's self-concept;elementary-school students;Slovenia;self-concept;pupil;teacher role;pojmovanje samega sebe;učenec;vloga učitelja;
URN: URN:NBN:SI
Type (COBISS): Not categorized
Pages: str. 17-25
Volume: ǂLetn. ǂ8
Issue: ǂšt. ǂ4
Chronology: dec. 1999
ID: 1751365