diplomski projekt
Rene Kozar (Author), Borut Milfelner (Mentor)

Abstract

S svojim diplomskim seminarjem sem združil veselje do nogometa in simpatijo do Nogometnega kluba Maribor v kombinaciji s pridobljenim znanjem marketinga in marketinškega komuniciranja, pridobljenega v času študija na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru, in temo, ki me je zanimala in sem jo želel raziskati. Nogomet nekateri pojmujejo kot najbolj postransko stvar na svetu, saj jo igra na milijone igralcev po svetu in spremlja milijarde ljudi. V nogometu se predvsem v najboljših evropskih tekmovanjih, kot je Liga prvakov, v marketingu obrača ogromno denarja, sponzorji pa vanj vlagajo ogromne vsote denarja. V slovenskem nogometnem prostoru je na področju marketinga in marketinškega komuniciranja najbolj dejaven prav Nogometni klub Maribor, saj ima največjo bazo navijačev, s katerimi komunicira, posledično pa komunicira tudi z večjo ciljno skupino. Nogometni klub Maribor je v primerjavi z drugimi slovenskimi klubi v veliki prednosti glede komuniciranja z javnostjo, pa naj bo to s pospeševanjem prodaje, oglaševanjem, osebno prodajo in odnosi z javnostmi. Drugi klubi so se mu začeli približevati in tudi delajo več na tem področju, vendar pa je glede na proračun Nogometnega kluba Maribor in drugih slovenskih klubov jasno, da na tem področju še vedno zaostajajo, saj je razlika v denarju, ki ga imajo na voljo, prav tako očitna. Marketinško komuniciranje je zelo pomembno za razvoj nogometnega kluba in samo članstvo kluba ter prepoznavnost, saj s tem, ko klub komunicira z javnostjo, pridobiva prepoznavnost, več ljudi začne redno spremljati klub, poveča se obisk na nogometnih tekmah, tako da lahko rečemo, da marketinško komuniciranje prinese klubu veliko pozitivnih stvari. Med pisanjem diplomskega seminarja sem z vidika teoretičnega dela pridobil nove informacije s področja splošnega marketinga in s področja marketinga v športu ter veliko novih informacij na področju marketinškega komuniciranja, podrobneje sem spoznal orodja marketinškega komuniciranja, ki sem jih, vsakega posebej, tudi opisal. Marketinško komuniciranje ima več različnih pomenov in razlag različnih avtorjev, in sicer ga nekateri razlagajo kot eno od sestavin marketinškega spleta, pri čemer gre za splet različnih aktivnosti, in sicer od informiranja, spominjanja, prepričevanja do povezovanja proizvajalca s kupcem oziroma končnim odjemalcem. V empiričnem delu diplomskega seminarja sem predstavil Nogometni klub Maribor kot klub, njegovo zgodovino, navijače, na kakšen način so vodstveno organizirani, spoznal sem, kakšno strategijo si je klub zadal v prihodnosti, saj mora kot klub z največ lovorikami v Sloveniji in skoraj rednimi nastopi v evropskih pokalih stremeti k vedno višjim ciljem in poskrbeti tudi za čase, ko rezultatsko ne bo na tako visokem nivoju kot danes. Predstavil in opisal sem marketinško komuniciranje kluba ter podrobno opisal posamezna orodja marketinškega komuniciranja s primeri iz prakse Nogometnega kluba Maribor, ki je te akcije marketinškega komuniciranja tudi resnično izvajal. V empiričnem delu sem prav tako ugotovil, da je Nogometni klub Maribor pri določanju višine proračuna v bistvu zelo variabilen, saj je njegov proračun zelo odvisen od nastopov v Evropi in od nagrad, ki jih prejme od UEFE. Nogometni klub Maribor je bil v marketinškem komuniciranju v lanski sezoni, ki je bila zelo uspešna zaradi igranja v Ligi prvakov, precej dejaven in je postavil visoke standarde za vnaprej, zato upam, da jih bodo ohranjali in tudi naprej tako komunicirali ter pridobivali čim več novih privržencev in navijačev ter vsako leto prodali čim več sezonskih vstopnic.

Keywords

marketing;marketinško komuniciranje;pospeševanje prodaje;odnosi z javnostjo;osebna prodaja;oglaševanje;nogomet;šport;trženje;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.11 - Undergraduate Thesis
Organization: UM EPF - Faculty of Economics and Business
Publisher: [R. Kozar]
UDC: 659.3
COBISS: 12108572 Link will open in a new window
Views: 949
Downloads: 151
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Marketing communication activities in FC Maribor
Secondary abstract: Successful interaction in a football club depends also on an effective communication with the interested public. If the club has got a lot of available money to invest it into marketing communications, it will be more recognizable and consequently there will be more supporters of the club. The diploma seminar consists of the empirical and the theoretical part, which includes marketing science in general, sports marketing and marketing communications. The empirical part of the paper presents Footbal Club Maribor and describes the strategies of marketing communications in it. When writing this diploma I did not have any special restrictions. However, I would like to get more information from the Football Club Maribor.
Secondary keywords: marketing communications;sales acceleration;public relations;personal sales;advertising;Footbal Club Maribor.;
URN: URN:SI:UM:
Type (COBISS): Final seminar paper
Thesis comment: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Pages: II, 34 str., 4 str. pril.
ID: 8887392