Abstract
In this paper, main problems regarding preschool teacher's subjective theories, problems and professional development in working with gifted children are presented. The results of the empirical research show the following problems: preschool teachers are inadequately informed about the issues concerning identifying and working with gifted young children; they tend to have low self-competence in identifying personal characteristics of gifted children and in the appropriate use of teaching strategies when working with gifted children; they stress the necessity for further education and professional training in the field of gifted children education. In addition to various possibilities of further education and in-service training, there are some issues that should be arranged on the national level, e. g.: empowering preschool teachers; providing teaching materials, teaching aids and special - didactic recommendations; shorter training workshops and others
Keywords
nadarjeni otroci;vzgojitelji;strokovna (ne)usposobljenost;težave;subjektivne teorije;
Data
Language: |
Slovenian |
Year of publishing: |
2016 |
Typology: |
1.01 - Original Scientific Article |
Organization: |
UP PEF - Faculty of Education Koper |
UDC: |
159.924:373.2 |
COBISS: |
1538188228
|
ISSN: |
1339-9055 |
Views: |
3033 |
Downloads: |
458 |
Average score: |
0 (0 votes) |
Metadata: |
|
Other data
Secondary language: |
English |
Secondary title: |
Subjektivne teorije in težave vzgojitelja pri delu z nadarjenim otrokom |
Secondary abstract: |
V prispevku predstavljamo nekatera ključna teoretična izhodišča s področja subjektivnih teorij, težav in profesionalnega razvoja vzgojitelja pri odkrivanju in delu z nadarjenimi otroki. Rezultati raziskave kažejo na: neustrezno informiranost vzgojiteljev na področju prepoznavanja in dela z nadarjenimi otroki; slabšo samooceno usposobljenosti učiteljev na področju poznavanja osebnostnih značilnosti nadarjenih ter ustrezne uporabe didaktičnih strategij pri delu z njimi; težave na področju osiromašenosti didaktičnih pripomočkov, dodatnega učnega gradiva, specialno-didaktičnih priporočil idr. Na področju stališč in čustev v odnosu do nadarjenih otrok izpostavljamo vzgojiteljeve kognicije, ki so v veliki meri pozitivno naravnane. V sklepih prispevka predstavljamo možne predloge in izboljšave ter opozorimo na nekatere možne sistemske rešitve za delo z nadarjenimi v prihodnje. Predvsem v smislu dodatnega izobraževanja in spopolnjevanja na nacionalnem nivoju; bogatega učnega gradiva, učil, učnih pripomočkov in specialno-didaktičnih priporočil; krajših izobraževanj, delavnic idr. |
Secondary keywords: |
gifted children;preschool teacher;professional qualification;subjective theories; |
Type (COBISS): |
Not categorized |
Pages: |
str. 86-100 |
Volume: |
ǂVol. ǂ5 |
Issue: |
ǂno. ǂ1 |
Chronology: |
2016 |
DOI: |
10.18355/PG.2016.5.1.86-100 |
ID: |
9160209 |