Povzetek

In this paper, main problems regarding preschool teacher's subjective theories, problems and professional development in working with gifted children are presented. The results of the empirical research show the following problems: preschool teachers are inadequately informed about the issues concerning identifying and working with gifted young children; they tend to have low self-competence in identifying personal characteristics of gifted children and in the appropriate use of teaching strategies when working with gifted children; they stress the necessity for further education and professional training in the field of gifted children education. In addition to various possibilities of further education and in-service training, there are some issues that should be arranged on the national level, e. g.: empowering preschool teachers; providing teaching materials, teaching aids and special - didactic recommendations; shorter training workshops and others

Ključne besede

nadarjeni otroci;vzgojitelji;strokovna (ne)usposobljenost;težave;subjektivne teorije;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UP PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 159.924:373.2
COBISS: 1538188228 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1339-9055
Št. ogledov: 3033
Št. prenosov: 458
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Subjektivne teorije in težave vzgojitelja pri delu z nadarjenim otrokom
Sekundarni povzetek: V prispevku predstavljamo nekatera ključna teoretična izhodišča s področja subjektivnih teorij, težav in profesionalnega razvoja vzgojitelja pri odkrivanju in delu z nadarjenimi otroki. Rezultati raziskave kažejo na: neustrezno informiranost vzgojiteljev na področju prepoznavanja in dela z nadarjenimi otroki; slabšo samooceno usposobljenosti učiteljev na področju poznavanja osebnostnih značilnosti nadarjenih ter ustrezne uporabe didaktičnih strategij pri delu z njimi; težave na področju osiromašenosti didaktičnih pripomočkov, dodatnega učnega gradiva, specialno-didaktičnih priporočil idr. Na področju stališč in čustev v odnosu do nadarjenih otrok izpostavljamo vzgojiteljeve kognicije, ki so v veliki meri pozitivno naravnane. V sklepih prispevka predstavljamo možne predloge in izboljšave ter opozorimo na nekatere možne sistemske rešitve za delo z nadarjenimi v prihodnje. Predvsem v smislu dodatnega izobraževanja in spopolnjevanja na nacionalnem nivoju; bogatega učnega gradiva, učil, učnih pripomočkov in specialno-didaktičnih priporočil; krajših izobraževanj, delavnic idr.
Sekundarne ključne besede: gifted children;preschool teacher;professional qualification;subjective theories;
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 86-100
Letnik: ǂVol. ǂ5
Zvezek: ǂno. ǂ1
Čas izdaje: 2016
DOI: 10.18355/PG.2016.5.1.86-100
ID: 9160209