Povzetek
Informacije o priljubljenosti predmeta umetnostna vzgoja smo pridobili s 300 osebnimi intervjuji z učenci vseh vrst šol. Študija je pokazala, da imajo umetniški predmeti velik, vseživljenjsko trajajoč vpliv. Redko kdo reagira brez čustev, če ga povprašamo o umetnostnih predmetih. Več kot 95 % osnovnošolskih otrok je izrazilo navdušenje nad umetnostno vzgojo. Pri učencih ima osrednjo vlogo kompenzacijski vidik predmeta. Kljub temu pa ostaja ključni dejavnik osebnost umetnostnega pedagoga. Učenci hitro prepoznajo, ali so učitelji %zagreti% za predmet. Pomanjkanje pogovora o interesih in likovnih delih učencev blokira motivacijo. Učenci zelo zgodaj dobijo občutek, da niso nadarjeni, in zato končajo z likovnimi aktivnostmi.
Ključne besede
Schüler/innenperspektive auf Kunsterziehung;Persönlichkeitsstruktur des Lehrenden;Kreativitätshemmende Faktoren;Kunstkreativität;Kreativität;
Podatki
Leto izida: |
2017 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
UDK: |
37.015.31:73/76 |
COBISS: |
23458312
|
ISSN: |
1855-4431 |
Matična publikacija: |
Revija za elementarno izobraževanje
|
Št. ogledov: |
768 |
Št. prenosov: |
324 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Slovenski jezik |
Sekundarni naslov: |
Was wir von den Schülern lernen könnten |
Sekundarni povzetek: |
Abstract 300 persönliche Interviews mit Schüler/innen aller Schultypen geben Aufschluss über die Beliebtheit des Faches Kunsterziehung. Die Studie zeigt, dass künstlerische Fächer einen enormen, lebenslang anhaltenden Impact haben. Kaum jemand gibt sich emotionslos, wenn er auf die künstlerischen Fächer angesprochen wird. Mehr als 95% der Volksschulkinder zeigen sich begeistert von Kunsterziehung. Der kompensatorische Aspekt des Faches spielt eine zentrale Rolle für die Schüler/innen. Schlüsselfaktor bleibt jedoch die Persönlichkeit der Kunsterzieher/in. Schüler/innen finden sofort heraus, ob Lehrende für das Fach brennen. Mangelnde Auseinandersetzung mit Interessen und Bildäußerungen der Schüler/innen blockieren die Motivation. Sehr früh glauben Schüler/innen nicht begabt zu sein und beenden bildnerische Aktivitäten. |
Sekundarne ključne besede: |
likovna umetnost;likovna vzgoja;ustvarjalnost;motivacija;učenci; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta dela (COBISS): |
Znanstveno delo |
Strani: |
str. 235-249 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ10 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ2/3 |
Čas izdaje: |
sep. 2017 |
DOI: |
10.18690/2463-8005.10.2-3.235-250(2017) |
ID: |
10878379 |