nevrofenomenološka študija
Aleš Oblak (Avtor), Urban Kordeš (Mentor), Grega Repovš (Komentor)

Povzetek

Tradicionalno raziskovalke v kognitivni znanosti smatrajo medosebno variabilnost (tj. razlike med posameznicami, ki opravljajo enako psihološko nalogo) kot šum v podatkih. Sodobni pristopi pa kličejo po tem, da bi medosebno variabilnost razumeli kot svoj vir podatkov, ki jih moramo razumeti, ne pa le odpraviti. Tovrstni pristopi v medosebni variabilnosti odkrivajo predvsem različne kognitivne strategije ter kognitivne sloge. V pričujočem magistrskem delu naslavljamo možnost, da je vsaj del medosebne variabilnosti povezan z razlikami v doživljanju med izvedbo naloge. Da bi preverili to možnost, smo izvedli nevrofenomenološko študijo. Soraziskovalke, ki so reševale nalogo prepoznave spremembe, smo ob naključnem trenutku pozvali k poročanju o svojem doživljanju. To poročilo je zavzemalo obliko podrobnega empiričnofenomenološkega intervjuja. Zbrane kvalitativne podatke smo analizirali skladno s pristopom konstruktivistične poskusne teorije. Ugotovili smo, ne le, da posameznice za izvedbo iste naloge delovnega spomina uporabljajo različne strategije, temveč da psihološko nalogo spremlja bogastvo raznolikih stranskih ter odzadnjih občutkov. Sklepamo, da obstaja možnost, da so celostni opisi odnosov ter naravnanosti do naloge, ki so na nivoju doživljanja prisotni v obliki odzadnjih občutkov, pojav, ki bi ga bilo smiselno raziskovati v nadaljnjih nevroslikovnih raziskavah delovnega spomina.

Ključne besede

vidno-prostorski delovni spomin;nevrofenomenologija;medosebna variabilnost;empirična fenomenologija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Oblak]
UDK: 159.9(043.2)
COBISS: 23106563 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 491
Št. prenosov: 71
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Visuospatial working memory task-performance strategies and their representational modalities: a neurophenomenological study.
Sekundarni povzetek: Traditionally, researchers in cognitive science consider intersubject variability (i.e., differences among individuals performing the same psychological task) to be noise in the data. Contemporary approaches, however, are calling for intersubject variability to be understood as its own source of data that is to be understood and not merely removed. Such approaches primarily rely on discovering different cognitive strategies and cognitive styles within intersubject variability. In the present master’s thesis, the possibility that at least a part of intersubject variability is related to differences in experience during task performance is addressed. In order to test this possibility, a neurophenomenological study has been performed. The co-researchers who performed a change-detection task were prompted at a random moment to report on their experience. This report took the form of a detailed empirical phenomenological interview. The gathered qualitative data has been analysed in accordance with the constructivist grounded theory approach. It has been discovered that not only do individuals use different strategies to solve the same working memory task, but also that the task-performance is accompanied by a wealth of parallel and background feelings. It has been conjectured that there is a possibility that holistic descriptions of attitudes and dispositions towards the task – accessible on the level of experience as background feelings – are a phenomenon that should be explored in future neuroimaging studies of working memory.
Sekundarne ključne besede: cognitive psychology;kognitivna psihologija;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Skupni interdisciplinarni program druge stopnje Kognitivna znanost, v sodelovanju z Universität Wien, Univerzita Komenského v Bratislave in Eötvös Loránd Tudományegyetem
Strani: 184 str.
ID: 11913338