diplomsko delo

Povzetek

Na začetku diplomskega dela z naslovom "Nebo v slikarstvu" izvemo nekaj stvari o fizikalnih lastnostih neba in nastajanju oblakov po klasifikaciji. Kasneje prehaja tema snovi na likovni izraz, v katerem razlaga, na kakšen način so si umetniki predstavljali nebo, ga vključevali kot osnovo nosilca sporočila, ki se izrazi v kompoziciji slike. S kratkim zgodovinskim opisom in primeri sledimo razvoju in vključevanju neba na različne načine pogleda umetnikov, glede na posamezna obdobja. V nadaljevanju snovi se diplomsko delo dotakne perspektive. Nasploh je poudarek na atmosferski ali zračni perspektivi, na katero se pogosto naslanjajo umetniki v svojih likovnih delih. Osrednji del diplomskega dela zapolnjujeta slikarja Ivan Konstantinovich Aivazovskiy in Joseph Mallord William Turner, ki sta najpogosteje vključevala nebo v svoja dela ali ga postavljala kot glavno osnovo za prikaz prostora, zračnosti in globine v sliki. Od slovenskih predstavnikov je vključen Štefan Planinc, ki ima nebo po večini za osnovo svojega lastnega fantazijskega sveta in ga pogosto odpira v velik neskončen prostor. Praktični del diplomskega dela vsebuje moja lastna dela in njihovo analizo.

Ključne besede

likovna umetnost;slikarstvo;nebo;oblaki;likovna teorija;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Gregorič]
UDK: 73/76(043.2)
COBISS: 18970376 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 3183
Št. prenosov: 176
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: THE SKY IN PAINTING
Sekundarni povzetek: The beginning of the final thesis titled "The sky in painting" reveals some data regarding to the physical characteristics of the sky and formation of clouds after the classification. The following data represent artistic expression and explain the way how artists imagined the sky, included it as a base of message holder, which is expressed in the paintings' composition. Development and inclusion of the sky various ways of artits' viewpoints, regarding to different period, are represented by brief historical description and examples. Furthermore the thesis touches on perspective. In general it puts emphasis on atmospheric or aerial perspective to which reference is made by artists in their artistic works. The main part of thesis is focused on two painters Ivan Konstantinovich Aivazovskiy and Joseph Mallord William Turner, who most often included the sky in their paintings as base for presentation of space, aeration and deepnes in painting. Štefan Planinc, as Slovene representative, is also presented. He mainly uses the sky a base of its own fantasy wold and opens it into infinite space. My own works and their analises are included as practical part of the final thesis.
Sekundarne ključne besede: fine art;colour;colour contrast;thermal;perspective;atmospheric or aerial perspective;composition;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za likovno umetnost
Strani: 66 f.
Ključne besede (UDK): the arts;recreation;entertainment;sport;umetnost;razvedrilo;zabava;šport;plastic arts;likovna umetnost (kiparstvo in umetna obrt);
ID: 19803
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, razstava natečajnih rešitev arhitekturnih instalacij vhoda v majhno razstavišče Hiše arhitekture Maribor, projekti Univerze v Mariboru v domeni Evropske kulturne prestolnice 2012 RAZ:UM EPK 2012, Hiša Arhitekture Maribor, HAM, malo razstavišče, 14. 1. 2012 -7. 2. 2012
, diplomsko delo
, diplomsko delo