magistrsko delo
Povzetek
V današnjem času je v zdravstvenih zavodih in gospodarskih družbah še vedno veliko nerešenih problemov, ki so povezani s človeškimi viri. Na kakovost dela vplivajo vse sposobnosti posameznika, ki implementira v svoje delo energijo, zanesljivost, pripadnost ter tudi nadarjenost, ustvarjalnost in domišljijo. Pomembna je motiviranost zaposlenih, da znajo svoje znanje deliti, timski duh in ciljna usmerjenost. Problemi se kažejo z nizko uspešnostjo zaposlenih, fluktuacijo ter njihovim nezadovoljstvom. Omenjeno in nastala situacija lahko vplivajo na organizacijsko kulturo, za katero je pomemben tudi stil vodenja.
V teoretičnem delu magistrske naloge z deskriptivno metodo opredeljujemo pojem stila vodenja, organizacijske kulture in zadovoljstva zaposlenih. Opredelimo oblike stilov vodenja, organizacijsko kulturo in prikažemo, kako stil vodenja in organizacijska kultura vplivata na zadovoljstvo in uspešnost zaposlenih.
V empiričnem delu z uporabo anonimnih vprašalnikov ugotavljamo:
• kateri stil vodenja uporabljajo v zdravstvenem zavodu in katerega v gospodarski družbi;
• opredelimo ključno vedenje in lastnosti vodenja ter učinkovitosti, ki vplivajo na zadovoljstvo posameznika;
• katero obliko organizacijske kulture uporabljajo v zdravstvenem zavodu in v gospodarski družbi in njun vpliv na zaposlene.
Analizo in rezultate predstavljamo v grafih in tabelah s pomočjo uporabe računalniškega programa Microsoft Excel in SPSS.
Rezultati kažejo, da izmed treh izpostavljenih stilov vodenja, demokratičnega, avtoritarnega in laissez-faire stila vodenja, demokratični stil vodenja povečuje zadovoljstvo zaposlenih. Zaposleni se ob tovrstnem stilu vodenja počutijo cenjeni in vključeni v proces odločanja, kar vodi do večje motivacije zaposlenih in uspešnosti pri delu. Z merjenjem organizacijske kulture so rezultati pokazali, da nima neposrednega statističnega vpliva na zadovoljstvo zaposlenih. Raziskava je pokazala, da so pomembnejši dejavniki odnosi med zaposlenimi, komunikacija in podpora vodij. Zadovoljstvo zaposlenih je v gospodarski družbi in zdravstvenem zavodu ključni dejavnik uspešnosti obeh organizacij. Zadovoljni zaposleni izkazujejo večjo motiviranost, zavzetost in uspešnost pri svojem delu. Pomembno je, da vodje in organizacije vlagajo v zaposlene in jih nadalje motivirajo in nagrajujejo.
Ključne besede
stili vodenja;uspešnost zaposlenih;organizacijska kultura;zadovoljstvo pri delu;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2024 |
| Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
| Organizacija: |
UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede |
| Založnik: |
[P. Škrjanc] |
| UDK: |
005 |
| COBISS: |
207136771
|
| Št. ogledov: |
19 |
| Št. prenosov: |
1 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
Leadership styles and employee satisfaction in a health care institution and company |
| Sekundarni povzetek: |
Today, there are still many unresolved human resource inssues in healthcare institutions and companies. The quality of work is influenced by all the abilities of the individual, who implements energy, reliability, loyalty, as well as talent, creativity and imagination in his work.
Motivation, the ability to share knowledge, team spirit and goal orientation are important. Problems are reflected in low employee performance, turnover and employee dissatisfaction. The above and the resulting situation can have an impact on organisational culture, for which leadership style is also important.
In the theoretical part of the master thesis we use a descriptive method to define the concept of leadership style, organisational culture and employee satisfaction. We define the forms of leadership styles, organisational culture and show how leadership style and organisational culture influence employee satisfaction and performance.
In the empirical part, we use anonymous questionnaires to identify:
• which leadership styles are used in the healthcare institutions and which in the company
• identify the key leadership and performance behaviours and characteristic that influence individual and organisational success
• which form of organisational culture is used in the health facility and in the company and its impact on employees.
The analysis and results are presented in graphs and tables using Microsoft Excel and SPSS.
The results show that of the three leadership styles highlighted, democratic, authoritarian and laissez-faire leadership styles, democratic leadership styles increases employee satisfaction. This type of leadership styles makes employees feel valued and involved in the decision-making process, which leads to increased employee motivation and performance at work. By measuring organisational culture, the results show that is has no direct statistical impact on employee satisfaction. The survey showed that employee relations, communication and support from managers are more important factors. Employee satisfaction is a key succes factor in both organisations. Satisfied employees show greater motivation, commitment and performance in their work. It is important that managers and organisations invest in their employees and further motivate and reward them. |
| Sekundarne ključne besede: |
Vodenje;Univerzitetna in visokošolska dela; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
| Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede |
| Strani: |
VIII, 70 f. |
| ID: |
24635689 |