diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Povzetek
Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) je močno vplival na sodobno družbo, pri čemer so starejši odrasli pogosto manj digitalno pismeni, zlasti v Sloveniji. Razumevanje njihove motivacije za vključitev v izobraževanje o IKT je ključno, saj vključuje čustvene in psihosocialne dejavnike. Raziskave so pokazale, da notranja motivacija, praktične koristi, socialna interakcija, podpora, prilagodljivost in samozavest vplivajo na motivacijo starejših odraslih za učenje o IKT. Kljub tem ugotovitvam so raziskave pogosto omejene na majhne in specifične vzorce, kar vpliva na splošnost ugotovitev. Da bi naslovili raziskovalno vrzel, smo izvedli kvantitativno raziskavo med starejšimi odraslimi v Sloveniji. Raziskava temelji na predlaganem teoretičnem modelu, ki je bil empirično preverjen in združuje ključne čustvene, psihosocialne ter kognitivne dejavnike. Ta model omogoča vpogled v motivacijo starejših odraslih, kar je pomembno za razvoj učinkovitih izobraževalnih programov. Rezultati raziskave kažejo, da je intelektualna radovednost, opredeljena kot želja po novih spoznanjih in kognitivni stimulaciji, ključna za spodbujanje starejših odraslih k vključitvi v izobraževalne programe. Model omogoča boljše razumevanje motivacije starejših odraslih za udeležbo na tečajih o IKT.
Ključne besede
starejši odrasli;motivacija;tečaji;vseživljenjsko učenje;diplomske naloge;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2024 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FVV - Fakulteta za varnostne vede |
Založnik: |
[N. Škornik] |
UDK: |
004:37.091.3-053.9(043.2) |
COBISS: |
208359427
|
Št. ogledov: |
0 |
Št. prenosov: |
1 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Motivation of older adults to participate in information and communication technology courses |
Sekundarni povzetek: |
The development of information and communication technologies (ICT) has had a significant impact on modern society, with older adults often being less digitally literate, particularly in Slovenia. Understanding their motivation to engage in ICT education is crucial, as it involves emotional and psychosocial factors. Research has shown that intrinsic motivation, practical benefits, social interaction, support, adaptability, and self-confidence influence older adults' motivation to learn ICT. Despite these findings, research is often limited to small and specific samples, which affects the generalizability of the results. To address this research gap, we conducted a quantitative study among older adults in Slovenia. The study is based on a proposed theoretical model that integrates key emotional, psychosocial, and cognitive factors. This model provides insight into older adults' motivation, which is important for developing effective educational programs. The theoretical model was empirically tested. Results indicate that intellectual curiosity, defined as the desire for new knowledge and cognitive stimulation, is crucial in encouraging older adults to participate in educational programs. The model provides a better understanding of older adults' motivation for participating in ICT courses. |
Sekundarne ključne besede: |
Informacijsko-komunikacijska tehnologija;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za varnostne vede, Ljubljana |
Strani: |
VII f., [34] str. |
ID: |
25086710 |