diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Povzetek
V raziskavi je bila proučevana notranja motivacija mladostnikov za pomoč starejšim odraslim pri uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Raziskava je temeljila na teoriji samodoločenosti, pri čemer so bili analizirani psihološki dejavniki, ki so povezani z notranjo motivacijo. Podatki so bili zbrani z uporabo prilagojenega vprašalnika "Inventar Notranje Motivacije", ki meri konstrukte, kot so zaznana izbira, kompetentnost, povezanost, vrednost, napor in pritisk. Uporabljena je bila kvantitativna metodologija na vzorcu 100 dijakov iz dveh gimnazij v osrednjeslovenski regiji. Statistična analiza je bila izvedena s pomočjo deskriptivne statistike, korelacijskih analiz, t-testov in enosmerne analize variance. Rezultati so pokazali, da so zaznana vrednost dejavnosti, kompetentnost, napor in povezanost pozitivno statistično značilno povezani z višjo notranjo motivacijo mladostnikov za pomoč starejšim odraslim pri uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Pritisk pa se je izkazal za negativno povezanega z notranjo motivacijo, medtem ko povezava zaznane izbire ni bila statistično značilna. V kontekstu demografskih spremenljivk pa se je statistično značilna razlika pokazala le pri spolu, fantje so izkazovali višjo notranjo motivacijo. Ugotovitve potrjujejo pomen notranjih psiholoških dejavnikov pri spodbujanju prostovoljne medgeneracijske pomoči in nakazujejo smeri za nadaljnje raziskave in oblikovanje programov za spodbujanje digitalne vključenosti.
Ključne besede
medgeneracijsko učenje;notranja motivacija;diplomske naloge;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2025 |
| Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
| Organizacija: |
UM FVV - Fakulteta za varnostne vede |
| Založnik: |
[T. Šabanov] |
| UDK: |
316.346:004(043.2) |
| COBISS: |
254146307
|
| Št. ogledov: |
0 |
| Št. prenosov: |
5 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
Bridging the generation gap: exploring adolescents' intrinsic motivation for supporting older adults in using information and communication technology |
| Sekundarni povzetek: |
The study examined adolescents’ intrinsic motivation to assist older adults in using information and communication technology. The research was based on Self-Determination Theory, analyzing psychological factors associated with intrinsic motivation. Data were collected using an adapted version of the Intrinsic Motivation Inventory, which measures constructs such as perceived choice, competence, relatedness, value, effort, and pressure. A quantitative methodology was applied to a sample of 100 high school students from two high schools in the Central Slovenia region. Statistical analysis included descriptive statistics, correlation analysis, t-tests, and one-way analysis of variance. The results showed that perceived value of the activity, competence, effort, and relatedness were positively and significantly associated with higher intrinsic motivation among adolescents to help older adults use information and comunication technology. Pressure, on the other hand, was negatively associated with intrinsic motivation, while the link between perceived choice and motivation was not statistically significant. Among demographic variables, a statistically significant difference was found only in gender, boys showed higher intrinsic motivation. The findings highlight the importance of internal psychological factors in promoting voluntary intergenerational assistance and suggest directions for further research and the development of programs aimed at fostering digital inclusion. |
| Sekundarne ključne besede: |
Medgeneracijski odnosi;Mladostniki;Starostniki;Informacijsko-komunikacijska tehnologija;Univerzitetna in visokošolska dela; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
| Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za varnostne vede, Ljubljana |
| Strani: |
VI f., 43 str. |
| ID: |
27040621 |