diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Tajda Šabanov (Avtor), Kaja Prislan (Mentor), Anže Mihelič (Komentor)

Povzetek

V raziskavi je bila proučevana notranja motivacija mladostnikov za pomoč starejšim odraslim pri uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Raziskava je temeljila na teoriji samodoločenosti, pri čemer so bili analizirani psihološki dejavniki, ki so povezani z notranjo motivacijo. Podatki so bili zbrani z uporabo prilagojenega vprašalnika "Inventar Notranje Motivacije", ki meri konstrukte, kot so zaznana izbira, kompetentnost, povezanost, vrednost, napor in pritisk. Uporabljena je bila kvantitativna metodologija na vzorcu 100 dijakov iz dveh gimnazij v osrednjeslovenski regiji. Statistična analiza je bila izvedena s pomočjo deskriptivne statistike, korelacijskih analiz, t-testov in enosmerne analize variance. Rezultati so pokazali, da so zaznana vrednost dejavnosti, kompetentnost, napor in povezanost pozitivno statistično značilno povezani z višjo notranjo motivacijo mladostnikov za pomoč starejšim odraslim pri uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije. Pritisk pa se je izkazal za negativno povezanega z notranjo motivacijo, medtem ko povezava zaznane izbire ni bila statistično značilna. V kontekstu demografskih spremenljivk pa se je statistično značilna razlika pokazala le pri spolu, fantje so izkazovali višjo notranjo motivacijo. Ugotovitve potrjujejo pomen notranjih psiholoških dejavnikov pri spodbujanju prostovoljne medgeneracijske pomoči in nakazujejo smeri za nadaljnje raziskave in oblikovanje programov za spodbujanje digitalne vključenosti.

Ključne besede

medgeneracijsko učenje;notranja motivacija;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FVV - Fakulteta za varnostne vede
Založnik: [T. Šabanov]
UDK: 316.346:004(043.2)
COBISS: 254146307 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 5
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Bridging the generation gap: exploring adolescents' intrinsic motivation for supporting older adults in using information and communication technology
Sekundarni povzetek: The study examined adolescents’ intrinsic motivation to assist older adults in using information and communication technology. The research was based on Self-Determination Theory, analyzing psychological factors associated with intrinsic motivation. Data were collected using an adapted version of the Intrinsic Motivation Inventory, which measures constructs such as perceived choice, competence, relatedness, value, effort, and pressure. A quantitative methodology was applied to a sample of 100 high school students from two high schools in the Central Slovenia region. Statistical analysis included descriptive statistics, correlation analysis, t-tests, and one-way analysis of variance. The results showed that perceived value of the activity, competence, effort, and relatedness were positively and significantly associated with higher intrinsic motivation among adolescents to help older adults use information and comunication technology. Pressure, on the other hand, was negatively associated with intrinsic motivation, while the link between perceived choice and motivation was not statistically significant. Among demographic variables, a statistically significant difference was found only in gender, boys showed higher intrinsic motivation. The findings highlight the importance of internal psychological factors in promoting voluntary intergenerational assistance and suggest directions for further research and the development of programs aimed at fostering digital inclusion.
Sekundarne ključne besede: Medgeneracijski odnosi;Mladostniki;Starostniki;Informacijsko-komunikacijska tehnologija;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za varnostne vede, Ljubljana
Strani: VI f., 43 str.
ID: 27040621
Priporočena dela:
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
, na študijskem programu 2. stopnje Matematika