magistrsko delo
Nives Turk (Avtor), Karolina Vӧrӧš (Avtor), Janja Tekavc (Mentor)

Povzetek

Spolni stereotipi so prepričanja o tem, kaj velja za moški spol in kaj za ženski spol, zajemajo zunanji izgled, stališča, interese, psihološke značilnosti, družbene odnose in poklice. Začnejo se oblikovati zelo zgodaj v otroštvu in vplivajo na samopodobo ter samozavest posameznika, dolgoročno lahko vplivajo na njihove izobraževalne in karierne poti. Namen magistrskega dela je bil raziskati spolne stereotipe v športu, med otroci in mladostniki, s pomočjo anketnih vprašalnikov in s statistično analizo pridobljenih podatkov. Raziskovalni vzorec obsega 819 učencev, od 3. do 9. razreda, naključno izbranih osnovnih šol (389 ženskega in 428 moškega spola, 2 nista označila) ter 253 dijakov (181 ženskega in 66 moškega spola) naključno izbranih srednjih šol. Rezultati so pokazali, da učenci večino športov dojemajo kot tipično moških, z izjemo izrazito tipično ženskih športov (ples, ritmična gimnastika, umetnostno drsanje in sinhrono plavanje), pri dijakih se dojemanje športov kot tipično moških oz. tipično ženskih nekoliko zmanjša. Ženski del vseh anketiranih ocenjuje športe nekoliko bolj spolno nevtralne kot moški. Delež udejstvovanja v tekmovalnih športih se v višjih razredih osnovne šole in pri dijakih drastično zmanjša. Rezultati so pokazali tudi, da udeleženci, ki se ukvarjajo s tekmovalnim športom in spremljajo športne medije, kot svojo navdihujočo osebo pogosteje navajajo športnika/-co v primerjavi s tistimi, ki niso aktivni v športu.

Ključne besede

magistrska dela;šport;stereotipi;spolna identiteta;vzgojno-izobraževalno obdobje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [N. Turk
UDK: 798:305(043.2)
COBISS: 226025219 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Gender stereotypes related to sports among children and adolescents
Sekundarni povzetek: Gender stereotypes are beliefs about what is considered typical for males and females. They include appearance, attitudes, interests, psychological characteristics, social relationships and professions. These stereotypes begin to form very early in childhood and influence an individual's self-image and self-confidence. Over the long term, they can have a significant impact on educational and career paths. The aim of this master's thesis was to investigate gender stereotypes in sports among children and adolescents, using survey questionnaires and statistical analysis of the collected data. The research sample includes 819 primary school students, from 3rd to 9th grade, randomly selected from primary schools (389 female and 428 male students, with 2 not specified) and 253 secondary school students (181 female and 66 male students) randomly selected from secondary schools. The results showed that primary school students perceive most sports as typically masculine, with the exception of sports that are distinctly feminine (dance, rhythmic gymnastics, figure skating and synchronized swimming). Among secondary school students this stereotyping decreases slightly. The female respondents across all surveyed groups rated sports as somewhat more gender-neutral compared to male respondents. The participation rate in competitive sports drops significantly in higher grades of primary school and among secondary school students. Additionally, there is a higher proportion of those who engage in competitive sports, follow sports media, and have an athlete as their inspirational figure compared to those who are not active in sports.
Sekundarne ključne besede: master theses;sport;stereotypes;gender identity;educational period;Šport;Stereotipi (socialna psihologija);Spolna identiteta;Učenci;Dijaki;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 97 str.))
ID: 25536424
Priporočena dela:
, ǂa ǂcomparative analysis of the most borrowed and best-selling children's picture books