magistrsko delo
Blažka Juhart (Avtor), Janja Tekavc (Mentor)

Povzetek

V magistrskem delu smo preučevali dojemanje pravičnosti in pravične šole pri učiteljih razrednega pouka ter njihova stališča do spolne diskriminacije, stereotipiziranja in lastnega delovanja do učencev ter učenk. Zanimalo nas je, ali zaznavajo razlike glede spolnega razlikovanja v šoli, kjer delujejo, in kakšna so njihova osebna stališča o pomenu spolnih razlik v vzgoji in izobraževanju. Prav tako smo preučili njihovo samooceno lastnega dela z vidika spolnih vlog ter odprtost do dodatnih izobraževanj na temo spolno nevtralne šole. Na podlagi pregleda strokovne literature smo pripravili vprašalnik, katerega rezultate smo analizirali na vzorcu 85 učiteljev razrednega pouka po Sloveniji. Izsledki raziskave so, da razredni učitelji ocenjujejo svoje okolje dela kot pravično, prav tako poudarjajo pomen enakopravne obravnave vseh šolajočih. Pri svojem delu so pozorni, da ne izražajo spolno stereotipnih stališč in ohranjajo visoko raven pravičnosti. Za izobraževanja na temo spolne pravičnosti so odprti in se zavedajo pomena spolno nevtralne šole, h kateri pri svojem delu stremijo.

Ključne besede

magistrska dela;učitelji razrednega pouka;pravičnost;diskriminacija;spolni stereotipi;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [B. Juhart]
UDK: 373.3-051:305(043.2)
COBISS: 226005507 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Attitudes of Elementary Classroom Teachers Towards Gender Justice and Gender Stereotypes in School
Sekundarni povzetek: This master's thesis examines elementary school teachers' perceptions of justice and equitable schooling, as well as their attitudes toward gender discrimination, stereotyping, and their own professional conduct toward students. The study explores whether teachers perceive gender-based differences in the schools where they work and investigates their personal views on the significance of gender differences in education. Additionally, it evaluates their self-assessment of gender-role-related practices and openness to further training on creating gender-neutral school environments. Based on a comprehensive review of relevant literature, a questionnaire was developed and administered to a sample of 85 primary school teachers across Slovenia. The findings indicate that elementary school teachers generally perceive their work environment as equitable and emphasize the importance of treating all students equally. They report being mindful of avoiding gender-stereotypical attitudes in their teaching practices and maintaining a high level of fairness. They also express openness to professional development on gender justice and recognize the importance of fostering a gender-neutral school environment, which they actively strive to achieve in their educational practice.
Sekundarne ključne besede: master theses;elementary school teachers;justice;discrimination;gender stereotypes;Osnovnošolski učitelji;Stereotipi (socialna psihologija);Pravičnost;Spolna diskriminacija v vzgoji in izobraževanju;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 77 str.))
ID: 25684985