diplomsko delo
Mitja Štrakl (Avtor), Jure Ravnik (Mentor), Jurij Iljaž (Komentor)

Povzetek

V diplomskem delu je obravnavano hlajenje zavornega diska, s pomočjo metod računalniške dinamike tekočin. Tokovno polje je simulirano stacionarno pri konstantni hitrosti vožnje, prenos toplote pa je simuliran časovno odvisno. Zrak je modeliran kot idealen plin s konstantnimi lastnostmi, za material zavornega diska pa so izbrane lastnosti jekla. Po izvedeni analizi serijskega zavornega sistema vozila BMW serije 5, je v nadaljevanju obravnavana študija razmer pri vpihovanju hladilnega zraka in optimizacija takšnega sistema v smeri izboljšanja odvoda toplote. Rezultati opravljene analize prikazujejo pomembno povečanje hladilne moči pri implementaciji sistema za vpihovanje hladilnega zraka.

Ključne besede

zavorni disk;numerična analiza;računalniška dinamika tekočin;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [M. Štrakl]
UDK: [532.5:004]:629.3.048.3(043.2)
COBISS: 19157782 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1082
Št. prenosov: 153
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Optimization of disc brake cooling in a passenger car
Sekundarni povzetek: In this diploma thesis the discussion is about optimisation of cooling of a brake disc, with methods of computational fluid dynamics. Fluid flow is simulated as stationary, at constant speed of driving, however heat transfer is simulated in a transient manner. Air is modelled with constant properties of an ideal gas and disc material as steel with constant properties. After the analysis of original braking system in BMW 5 series passenger car, work is continued with a study of the situation with use of external cooling air flow via cooling ducts. The system is optimised in aspect of maximising heat dissipation from the brake disc. Final results have shown, that cooling power is significantly increased with the implementation of external cooling air flow.
Sekundarne ključne besede: brake disc;numerical analysis;computational fluid dynamics;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo
Strani: IX, 69 str.
ID: 8888744