Povzetek
Razprava razgrinja poglavitne (kon)tekste, v katerih je Esterházy artikuliral nove modele resničnosti in literature, tiste umetnostno-estetske premike, ki so kritično spodkopali tradicionalna pojmovanja resnice. Prikaže resnično prelomne razsežnosti intertekstualnosti, v katero je ujet vsak tekst, kjer je meja med znotraj- in zunajtekstualnim zabrisana, branje pa docela pretkano s citati, referencami, z različnimi kulturnimi govoricami, družbeno-kulturnimi kodi. Podrobneje želim prikazati to zapleteno mrežo prelomov in prehodov v konstrukciji Esterhaázyjevih del, predvsem v Harmoniji caelestis.
Ključne besede
madžarska književnost;postmodernizem;intertekstualnost;ferencialnost;kulturna koda;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2009 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
UDK: |
821.511.141.09 |
COBISS: |
17240584
|
ISSN: |
1855-6302 |
Matična publikacija: |
Slavia Centralis
|
Št. ogledov: |
1076 |
Št. prenosov: |
345 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Literature - culture - (con)text |
Sekundarni povzetek: |
This paper intends to show all the (con)texts in which Esterházy articulates new models of life and literature, and the aesthetic changes which rock the traditional concept of justice. It further shows the importance of intertextuality, according to which each "text is an intertext", and each text is a patchwork of quotations and the previous or environment-shaping culture. I also deal with the unique dance of these figures in the "Celestial Harmonies", as it is this kind of creativity and textuality that makes Esterházy's texts work. |
Sekundarne ključne besede: |
Hungarian literature;postmodernism;intertextuality;referentiality;culture code; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Članek v reviji |
Strani: |
str. 193-200 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ2 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ2 |
Čas izdaje: |
2009 |
DOI: |
10.17161/SCN.1808.7315 |
ID: |
10836649 |