diplomsko delo univerzitetnega študija Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov
Povzetek
Nagrajevanje zaposlenih je v sodobnem svetu in današnjem času velik izziv za vsako organizacijo. Kako naj uspešen vodja oziroma menedžer pravično nagradi in s tem posledično motivira svoje zaposlene? To vprašanje tare vse številnejše organizacije, v obdobju recesije pa je ta izziv še toliko večji. Pomanjkanje sredstev je nagrajevanje zelo otežilo. Delodajalci iščejo rešitve, kolikor jih lahko, kljub temu pa podjetja propadajo, veliko se jih znajde v stečaju. Podjetja brez težav so redka, večina se jih srečuje s težavami, kako vsak mesec zagotoviti sredstva za plače zaposlenih, kako preživeti na trgu, kako najti izhod iz krize. Bojevanje z osnovnim preživetjem zmanjšuje možnosti za nagrajevanje zaposlenih. Vendar kljub temu nagrajevanja ne bi smeli zanemariti, saj je to eden od dejavnikov, ki v kolektiv prinaša zadovoljstvo in motiviranost, posledično pa povečuje uspešnost podjetja. Številne analize so pokazale, da zaposlenih ne motivira samo denarna nagrada, temveč obstaja še mnogo drugih dejavnikov, s katerimi lahko nagradimo posameznike in z njimi dvignemo motiviranost ter zadovoljstvo. Anketa je pokazala, da so nagrado pomenili in bili visoki motivacijski dejavniki tudi uporaba službenega vozila, službenega telefona, počitniških nastanitev podjetja, napredovanje na višji položaj, dobri medsebojni odnosi, priznanje ali samo pohvala od nadrejenega. Nekaj od teh motivacijskih dejavnikov imajo podjetja še vedno na voljo, in teh nagrad, ki nimajo velikih finančnih posledic, bi morala podjetja pogosteje izkoriščati. Pohvala ali priznanje delavcu za podjetje ne pomeni porabe finančnih sredstev, pri zaposlenem pa lahko sproži zadovoljstvo, občutek pripadnosti in predanosti, še večjo motiviranost za delo, posledično pa tudi boljšo delovno učinkovitost.
Ključne besede
nagrajevanje;nagrade;zadovoljstvo zaposlenih;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2017 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede |
Založnik: |
[T. Zadnikar] |
UDK: |
331.1 |
COBISS: |
7939347
|
Št. ogledov: |
683 |
Št. prenosov: |
80 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Rewarding employees in financial company |
Sekundarni povzetek: |
Today, in modern world rewarding employees is a major challenge for any organization. How should a successful leader or manager reward and consequently motivate their employees? This is an issue with which one deals more and more organizations. This challenge is at a time of recession even more difficult. Lack of finances made rewarding even harder. Employers are looking for solutions, however, companies are going bust and many of them find themselves in bankruptcy. Companies without problems are very rare, most of them facing difficulties how to provide salaries every month, how to survive in the market, how to find a way out of crisis. Struggling with basic survival reduces the potential for rewarding employees. Nevertheless, the rewarding should not be ignored, because it brings satisfaction and motivation in the team and consequently rises the performance of the company. Many analyzes have shown that beside the prize in cash there are many other rewards which motivate people. Survey has shown that employees also considered the use of a company car or phone, paid holidays, promotion, good interpersonal relations, recognition or just praise from a supervisor as a reward. This are motivational factors that organizations can afford and are still available, because they have no large financial consequences. Companies should more often use non-financial rewards, because they can initiate satisfaction and sense of belonging and dedication, even greater motivation to work and better work performance. |
Sekundarne ključne besede: |
Rewarding;rewards;employee satisfaction;employee motivation; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede |
Strani: |
45 f. |
ID: |
10840762 |