magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu je obravnavana tema skupin za samopomoč in podpornih skupin, namenjenih osebam s slepoto in slabovidnostjo, ki delujejo v Sloveniji v okviru Zveze slepih in slabovidnih Slovenije in njej pridruženih društev po celotni državi. Osebe s slepoto in slabovidnostjo se vsakodnevno srečujejo z mnogimi ovirami in s težavami. Ena največjih ovir, ki jo izpostavljajo tako strokovnjaki, kakor tudi osebe s slepoto in slabovidnostjo, je skromna socialna mreža in posledično velika verjetnost socialne izolacije ter premalo medosebnih odnosov. Skupine za samopomoč in podporne skupine predstavljajo dobro možnost širjenja socialne mreže, udejstvovanja v družbi, pripovedovanja zgodb in nudenja pomoči drugim, pri čemer posameznik uresničuje višje potrebe, potrebe po osebnostni rasti. Preučevanja tega hitro razvijajočega se fenomena se raziskovalci lotevajo od zunaj, česar smo se poslužili tudi v sledečem magistrskem delu, z vprašalniki vodjem osmih skupin za samopomoč ali podpornih skupin in s poglobljenimi intervjuji 5 vodij, ki delujejo na Medobčinskih društvih slepih in slabovidnih po Sloveniji. S pomočjo vprašalnika smo želeli pridobiti širšo sliko in nato opraviti poglobljene intervjuje z vodji skupin, ki so bili pripravljeni na sodelovanje. Zanimalo nas je, kakšna je struktura skupin za samopomoč, namenjenih slepim in slabovidnim osebam, kakšne so izkušnje in razlogi za vodenje skupin za samopomoč, namenjene slepim in slabovidnim osebam ter kako vodje ločijo in definirajo skupine za samopomoč in podporne skupine. V magistrskem delu smo se poslužili kvalitativnega raziskovalnega pristopa. Magistrsko delo predstavlja uvod v raziskovanje skupin za samopomoč in podpornih skupin, namenjenih osebam s slepoto in slabovidnostjo v Sloveniji.
Ključne besede
osebe s slepoto in slabovidnostjo;skupine za samopomoč;podporne skupine;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2017 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[M. Zlodej] |
UDK: |
364-36-056.262(043.2) |
COBISS: |
11657545
|
Št. ogledov: |
853 |
Št. prenosov: |
141 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Characteristics and management of support groups and self-help groups for blind and visually impaired persons |
Sekundarni povzetek: |
This thesis deals with self-help groups and support groups for persons with visual impairments, operating in Slovenia, within the Association of the Blind and Partially Sighted of Slovenia and other associated groups throughout the country. Persons with visual impairments come across many obstacles and difficulties on daily basis. One of the biggest barrier exposed both by professionals as well as by people with visual impairments, is poor social network and consequently high probability of social isolation and lack of interpersonal relationships. The study of this rapidly evolving phenomenon starts from the outside, which we used also in the following thesis. We made use of the questionnaires, which we utilize on eight group leaders of self-help or support groups and five in-depth interviews of group leaders who operate in the inter-municipal organizations of blind and visually impaired in Slovenia. We wanted to get a broader picture, and then carry out in-depth interviews with group leaders who were willing to cooperate. Our interest was to learn how the structure of self-help groups for the blind and partially sighted people looks like, the experiences and reasons for guiding these groups, and how leaders separate and define self-help groups and support groups. This thesis contains a qualitative research approach, and represents an introduction to research of self-help groups and support groups for persons with visual impairments in Slovenia. |
Sekundarne ključne besede: |
blind;visually handicapped;slepi;slabovidni; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Specialna in rehabilitacijska pedagogika, Tiflopedagogika in specifične učne težave |
Strani: |
79 str. |
ID: |
10850478 |