diplomsko delo
Matej Potočnik (Avtor), Breda Kegl (Mentor), Ivo Prah (Komentor)

Povzetek

V diplomskem delu je prikazana predelava modela motorja z direktnim vbrizgom goriva v valje (TGDI). Cilj je bil analiza možnosti za ohranitev zmogljivosti pri zmanjšanju prostornine s spremembo polnilnega sistema s turbino s fiksno geometrijo in obvodnim ventilom na turbino s spremenljivo geometrijo. V delu je opisano delovanje turbopolnilnika, TGDI motorja in simulacijski program AVL BOOSTTM. Predstavljena je predelava turbine in kontrola vseh parametrov modela v simulacijskem programu AVL BOOST. Pri analizi rezultatov je bila posebna pozornost namenjena ohranitvi tendence klenkanja in temperaturam v izpušnem sistemu. Raziskana je možnost uporabe Millerjevega cikla in zakasnitve vžiga. Millerjev cikel je smiselno uvesti v kombinaciji z mehansko gnanim kompresorjem.

Ključne besede

MNZ;TGDI;numerična simulacija;turbopolnilnik;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [M. Potočnik]
UDK: 621.43.052(043.2)
COBISS: 21206294 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 851
Št. prenosov: 60
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Analysis of the influence of the charging system on the performance by downsizing tgdi engine
Sekundarni povzetek: In the diploma work is presented modification of the turbocharged engine model with direct injection (TGDI). The objective was analysis of possibilities to conservation performance with downsizing and changes on turbine with fixed geometry and waste-gate to turbine with variable geometry. In work is described the operation of turbocharger, TGDI engine and simulation program AVL BOOSTTM. The turbine processing and control of all parameters in AVL BOOSTTM simulation program are presented. In the analysis of the results special focus was paid to maintaining knocking intensity and temperatures in the exhaust system. The possibilities of application of the miller cycle and retardation of the spark timing was investigated. Miller cycle is sensible to be introduced in combination with supercharger.
Sekundarne ključne besede: ICE;numerical simulation;turbocharger;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo, Energetsko, procesno in okoljsko strojništvo
Strani: VI, 36 f.
ID: 10863920