magistrsko delo
Povzetek
Magistrsko delo obravnava značilnosti pisnih besedil slovenskih šestošolcev v angleščini kot tujem jeziku. V teoretičnem delu so predstavljeni sporazumevanje in pisanje, pisanje v angleščini kot drugem/tujem jeziku, pisanje in vrednotenje šolskega besedila v angleščini kot drugem/tujem jeziku in pisno sporočanje na nacionalnem preverjanju znanja iz angleščine v 6. razredu. Opredeljena je tudi analiza pisnih besedil v angleščini kot drugem/tujem jeziku s poudarkom na empiričnih raziskavah tujih avtorjev. V empiričnem delu so prikazane značilnosti angleških pisnih besedil slovenskih šestošolcev. Za ugotavljanje teh značilnosti sem s pomočjo kvantitativne in kvalitativne analize proučila 110 pisnih besedil učencev 6. razreda iz nacionalnega preverjanja znanja v šolskem letu 2013/14. Izkazalo se je, da so ta pisna besedila v povprečju dolga 72,06 besede. Manj uspešni učenci so pisali najkrajša besedila (44,77 besede), povprečno uspešni učenci so pisali srednje dolga besedila (68,95 besede), bolj uspešni učenci pa najdaljša besedila (95,65 besede). Bolj uspešni kot so bili učenci, daljša besedila so pisali, kot to kažejo tudi druge raziskave. Kompleksnost teh pisnih besedil po Ureju (1976) je bila 10,20-odstotna, najpogostejše napake pa so bile slovnične. Ugotovila sem tudi, da se med prvih 10 najpogostejših besed učencev uvrščajo: 'in', 'be', 'I', 'you', 'a', 'can', 'and', 'the, 'do' in 'town'. 78,8 % od prvih 50 najpogosteje uporabljenih besed v pisnih besedilih učencev pa se tudi pojavi med 500 najpogosteje rabljenimi besedami s korpusa New-GSL, od tega jih od 90,4 do 96,2 % glede na opisnike SEJA spada na raven A1, ostale pa na raven A2. Nadalje je raziskava pokazala, da so najpogosteje uporabljene besedne vrste v okviru prvih 50 najpogosteje uporabljenih besed samostalnik (28,8 %), glagol (19,2 %), zaimek (13,5 %) in predlog (13,5 %). Najredkeje uporabljene besedne brste so prislov (9,6 %), pridevnik (5,8 %), veznik (5,8 %) in členek (3,8 %). Najbolj rabljene dvobesedne zveze so bile 'in the', 'live in' in 'it is', tribesedne zveze pa 'I live in', 'a lot of' in 'in your town'. Ne nazadnje pa sem ugotovila, da je berljivost (indeks Gunning Fog) pisnih besedil učencev v povprečju 3,8, kar pomeni, da je rezultat nekoliko višji od pričakovanega, saj so se učenci iz vzorca formalno učili angleščine približno tri leta.
Ključne besede
angleščina kot drugi/tuji jezik;pisanje;mlajši učenci;analiza pisnega besedila;značilnosti pisnih besedil;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2017 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[T. Župan] |
UDK: |
811.111:373.3(043.2) |
COBISS: |
11705673
|
Št. ogledov: |
789 |
Št. prenosov: |
165 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Features of Slovene English as a foreign language year 6 students' writings |
Sekundarni povzetek: |
The MA dissertation discusses features of the English as a foreign language (EFL) Year 6 students' writing in Slovenia. In the literature review, communication and writing, writing in English as a second/foreign language, writing and assessing students' texts in EFL/ESL and the written assignment on Slovenes' National Exam of English in Year 6 are thoroughly discussed. The analysis of the written texts in EFL/ESL is also defined, with the emphasis on the empirical research of foreign research studies. The empirical part consists of the features of the EFL Year 6 students' writings in Slovenia, which were defined by applying. Qualitative and quantitative methods on a sample of 110 scripts of Year 6 students' writings taken from the Year 6 National Exam in English in Slovenia. The results show that the forementioned writings were 72,06 words long. The less successful students wrote the shortest texts (44,77 words), the average students wrote medium-sized texts (68,95 words), and the most successful students wrote the longest texts (95,65 words). The more successful students wrote longer texts, which is compliant to other research studies. The complexity accoriding to Ure (1976) was 10,20 %, and grammatical errors were the most common. The study also shows that the most frequently used words were: 'in', 'be', 'I', 'you', 'a', 'can', 'and', 'the, 'do' in 'town'. 78,8 % of the first 50 most frequently used words are also the ones matching the corpus New-GSL 500. According to the discriptors of the CEFR, they are at A1 level (from 90,4 % to 96,2 %), the rest belong to A2 level. Moreover, the first 50 most commonly used words were nouns (28,8 %), verbs (19,2 %), pronouns (13,5 %), prepositions (13,5 %), adverbs (9,6 %), adjectives (5,8 %), conjunctions (5,8 %) and articles (3,8 %). 'In the', 'live in' in 'it is' were the three most commonly used two-words phrases, and the 'I live in', 'a lot of' in 'in your town' were the most commonly used three-words phrases. The readibiliy factor (Gunning Fog index) was 3,8, which is a somewhat higher than expected result, because the students' from the sample were formally learning English for about 3 years. |
Sekundarne ključne besede: |
English language;primary education;angleščina;osnovnošolski pouk; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje na razredni stopnji z angleščino |
Strani: |
70 str. |
ID: |
10864597 |