Barbara Baloh (Avtor)

Povzetek

Vsakokrat, ko otrok pripoveduje, sporoča izkušnjo, ki jo je bodisi pridobil sam ali mu jo je posredoval kdo drug, in tako gradi lastno pripovedovalno shemo, ki služi njegovemu nadaljnjemu tvorjenju pripovednih besedil. Glede na pomen pripovedovanja v kurikulu za vrtce se zastavlja vprašanje, kako je mogoče pri otroku pripovedovanje, ki je njegova potreba, ustrezno spodbujati in glede na starostno stopnjo nadgrajevati. Pričujoči prispevek osvetljuje kurikularno problematiko o vlogi odraslega (vzgojitelja/učitelja) pri pripovedovanju ter o pripovedovanju kot kulturno pogojeni in pomembni dejavnosti za otrokovo pismenost.

Ključne besede

predšolska vzgoja;predšolski otroci;pripovedovanje;umetnostno besedilo;neumetnostno besedilo;ne zaključna dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UP PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 811.163.6'233:808.543:373.2
COBISS: 1538084548 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-4431
Matična publikacija: Revija za elementarno izobraževanje
Št. ogledov: 1805
Št. prenosov: 252
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Applicative aspect of child's narration in preschool period
Sekundarni povzetek: By narrating, the child communicates his experience, gained either on his own or mediated to him by someone else. This is how children extend their narrative textual world and build their narrative scheme as a means of further narrative text composition. Taking into consideration the importance of narration in the curriculum, we are faced with the question how it would be possible to properly encourage narration, which is the child’s natural need, and how to further develop it according to the child’s age. The paper introduces curricular problems concerning the role of the adult (preschool teacher/teacher) in narration and narration as a culturally based activity, which is extremely important for child’s literacy.
Sekundarne ključne besede: preschool education;preschool children;child's narration;narrative sheme;literary text;non-literary text;Otroci;Pripovedovanje;Predšolsko učenje in poučevanje;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 5-27
Letnik: ǂLetn. ǂ8
Zvezek: ǂšt. ǂ4
Čas izdaje: dec. 2015
ID: 10865198