študija primera
Saša Jazbec (Avtor), Metka Lovrin (Avtor)

Povzetek

CLIL je aktualen didaktični koncept učenja in poučevanja tujih jezikov. Pristop je večpomenski, znan po različnih imenih (jezikovna kopel, nejezikovni predmet v tujem jeziku, bilingvalni pouk, imerzija) in različnih izvedbenih oblikah. CLIL počasi postaja tudi del slovenskega izobraževalnega sistema; priporočen je v učnih načrtih, z njim se ukvarjajo, ga spoznavajo in proučujejo študenti jezikoslovci, študenti razrednega pouka, predšolske vzgoje in tudi učitelji podobnih profilov. Namen prispevka je v teoretičnem delu predstaviti koncept CLIL in projekte, mejnike v procesu uveljavljanja le-tega. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati kvalitativne raziskave, v sklopu katere smo intervjuvali učitelje in učiteljice ter ugotovili, da sta izraz in koncept CLIL v šolskem vsakdanu oz. pri intervjuvanih učiteljicah in učiteljih le delno poznana in razumljena, medtem ko je ideja didaktičnega pristopa zelo favorizirana.

Ključne besede

didaktični pristopi;CLIL;osnovna šole;nejezikovne kompetence;ne zaključna dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
UDK: 37.091:81'243:373.3(497.4)
COBISS: 21416456 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-4431
Matična publikacija: Revija za elementarno izobraževanje
Št. ogledov: 1220
Št. prenosov: 219
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: ǂThe ǂCLIL concept - novelty or routine for primary teachers in Slovenia
Sekundarni povzetek: CLIL (Content and Language Integrated Learning) is a modern didactical concept of learning and teaching foreign languages. The approach is multifaceted, and known under different names (language bath, non-linguistic subject in a foreign language, bilingual education and immersion) and different forms of implementation. CLIL is slowly becoming a part of the Slovene educational system. It is recommended in curricula; linguistics students, students of primary teacher education, students of preschool education and teachers of similar profiles discover, study and investigate it. The aim of the theoretical part of the article is to present CLIL and its projects-milestones in the process of implementing the concept-whereas the empirical part deals with the results of a qualitative research study in which teachers were interviewed in order to establish to what extent they are familiar with the CLIL concept.
Sekundarne ključne besede: didactical approaches;CLIL;primary schools;non-language competences;Učenje in poučevanje;Jeziki;Jezikovna izkušnja v izobraževanju;Didaktika;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 65-79
Letnik: ǂLetn. ǂ8
Zvezek: ǂšt. ǂ1/2
Čas izdaje: maj 2015
ID: 10865446