diplomsko delo
Povzetek
Komunikacija iz oči v oči je zelo pomembna za uspešno socializacijo posameznika v družbo. Družbeni mediji so dobra dopolnitev te komunikacije. V procesu vzgoje morajo biti starši in pedagoški delavci pazljivi, da otroci komunikacije iz oči v oči ne zamenjajo z komunikacijo prek družbenih medijev. Mladi pogosto posegajo po komunikaciji prek družbenih medijev, zato v diplomskem delu iščemo načine spodbujanja komunikacije iz oči v oči z uporabo le-teh. Iz družbenih medijev smo poskušali izluščiti pozitivne lastnosti, ki bi lahko pripomogle k aktivnemu druženju in komunikaciji iz oči v oči.
Izvedli smo empirično raziskavo, ki smo jo opravili med šolarji tretje triade osnovnih šol. Zanimal nas je odnos slovenskih učencev do komunikacije iz oči v oči in komunikacije preko družbenih medijev. Opazili smo, da se pogosto preveč ukvarjamo z družbenimi mediji in skrbimo, da bi bila naša spletna podoba prikazana v čim boljši luči. Druženje v živo že zdavnaj ni več edina oblika druženja. Tako se dogaja, da družbeni mediji izpodrivajo komunikacijo iz oči v oči.
Na to, kako uporabljamo družbene medije, vpliva tudi naša osebnost. Glede na strokovno literaturo smo opredelili osebnost po modelu Velikih pet. Glede na opredelitev lahko vidimo različno obnašanje uporabnika na spletu.
Družbene medije je potrebno uporabljati odgovorno, saj kljub njihovim prednostim predstavljajo določene izzive. Pri preživljanju časa na spletu moramo imeti visoko stopnjo samoregularnosti hkrati pa biti tudi zgled za druge uporabnike. Predvsem starši in učitelji morajo otroke neprestano učiti in ozaveščati o varni uporabi družbenih medijev in spleta.
Iskali smo orodje, katerega funkcija bi bila zgolj spodbujanje komunikacije iz oči v oči. Po našem mnenju že obstoječa orodja ne ustrezajo takšnemu namenu. Menimo, da je njihova usmeritev drugačna ali pa vsebujejo dejavnike, ki uporabnika na splet priklopijo, namesto da bi ga od tam odklopili.
Ključne besede
komunikacija iz oči v oči;družbeni mediji;zasebnost;medij za obveščanje;povezovanje uporabnikov;spodbujanje komunikacije iz oči v oči;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2017 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[M. Čufer, A. Knežević] |
UDK: |
004.738.5:316.772.4(043.2) |
COBISS: |
11726921
|
Št. ogledov: |
781 |
Št. prenosov: |
147 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Use of social media to encourage face to face communication |
Sekundarni povzetek: |
Face-to-face communication is of key importance for successful socialization of a person into a society. Social media makes a good complement to such form of communication. Parents and pedagogical workers must be aware of children not replacing face-to-face communication for communication through the social media in the process of education and growing up. Young people nevertheless frequently communicate through the social media. For this reason, we tried to extract positive features of those social media which could contribute to socialise actively and to face-to-face communication.
An empirical research was conducted with schoolchildren of the third triad of elementary schools. Our main interest was to find out about the Slovenian students’ attitude towards face-to-face communication and the communication through the social media. We have noticed that people tend to be occupied with the social media and their public image too much. Socializing in person is no longer the only form of socializing, as the social media supersede face-to-face communication.
People’s personalities also influence how the social media are used. The personality was defined according to the Big Five Model as stated in professional literature. According to the definition, different Internet users behave differently online.
Regardless of personality, the social media must be used responsibly, because they pose different challenges despite their advantages. When spending time online, a high level of regularity must be applied. At the same time, being a role model for other users is necessary. Parents and teachers should constantly teach children and raise awareness about the safe use of the social media and the Internet.
We searched for a tool with a function to encourage face-to-face communication, as the existing tools do not suit such purpose. Their focus is different or they include factors which connect the user to the Web instead of disconnecting them from it. |
Sekundarne ključne besede: |
communication;komunikacija; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Oddelek za računalništvo |
Strani: |
90 str. |
ID: |
10865626 |