(izbrani vidiki)

Povzetek

Kognitivno jezikoslovje temelji na spoznanju, da jezik neposredno odraža človekove spoznavne procese. Pomen kot predmet nenehnega pogajanja ni vsota stalne vsebine besed, temveč načina, na katerem je ta vsebina konstruirana v določenem kontekstu; to je pogojeno s strukturo določenega jezika in pogledom na svet njegovih nosilcev. Tako dojemanje pomena vpliva na kognitivni pristop k prisvajanju tujega jezika. V prispevku je predstavljeno kognitivno razumevanje jezika in jezikovne didaktike, nato pa sledijo primeri iz slovenskega jezika, ki so konceptualno zahtevni za poljske študente slovenščine.

Ključne besede

slovenščina kot tuji jezik;kognitivno jezikoslovje;Poljaki;ne zaključna dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
UDK: 811.163.6(=162.1)
COBISS: 252000512 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-6302
Matična publikacija: Slavia Centralis
Št. ogledov: 1214
Št. prenosov: 148
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Teaching Poles Slovene language using a cognitive approach
Sekundarni povzetek: Cognitive linguistics is based on the assumption that language reflects human psychological processes. Meaning, as a subject of constant negotiation among people, is not just the conceptual content of the expression, it is the way in which the content is construed in a certain speaking context. It is influenced by both the structure of a given language and the vision of the world of its users. This view influences the cognitive linguistic approach to foreign language acquisition. This paper presents a cognitive approach to language and foreign language teaching; the theoretical section is followed by examples of Slovene expressions which are a conceptual challenge for Polish students of that language.
Sekundarne ključne besede: Slovenian as a foreign language;cognitive linguistics;Poles;Jezikoslovje;Slovenščina;Poljščina (jezik);Spoznavanje;Kognitivna znanost;Učenje in poučevanje;Jeziki;Poljska;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 75-88
Letnik: ǂLetn. ǂ2
Zvezek: ǂšt. ǂ2
Čas izdaje: 2009
DOI: 10.17161/SCN.1808.7304
ID: 10902054