magistrsko delo
Povzetek
Zaradi številnih funkcij, ki jih ponuja pametni mobilni telefon, se poraja vprašanje o njihovi uporabi v vlogi didaktičnega pripomočka pri izvedbi pouka. Takšna uporaba lahko zagotovi učencem nove možnosti pri razumevanju usvojene snovi; pametni mobilni telefoni omogočajo m-učenje (učenje kjer koli in kadar koli). Tako kot pri uporabi vsake informacijske- komunikacijske tehnologije (IKT) je tudi pri uporabi m-IKT pomembno, da so učitelji naklonjeni njeni uporabi. O uporabi mobilnih telefonov v šoli ni nacionalnega predpisa, ki bi šolam oziroma učencem zapovedoval, kako je z uporabo teh naprav. Tako so šole pri odločitvi o uporabi mobilnih telefonov prepuščene same sebi in svojim pravilom. V magistrskem delu smo želeli ugotoviti pogostost rabe m-IKT pri pouku, naklonjenost učencev do uporabe pametnih mobilnih telefonov pri pouku, dejansko uporabo pametnih mobilnih telefonov in uporabo mobilnih aplikacij pri pouku. Podatke smo pridobili z razširjanjem vprašalnika, sestavljenega v spletni platformi 1KA, povezavo do vprašalnika pa smo nato razposlali s pomočjo elektronske pošte in socialnih omrežij med dijake in študente. Pridobili smo podatke, ki kažejo na to, da je 83 % vprašanih uporabilo pametne mobilne telefone za namene pouka. Anketiranci, ki so telefon že uporabili, so v največ primerih navdušeni nad rabo tovrstne tehnologije pri pouku, pri čemer pa nismo zaznali statističnih razlik med spoloma. Ostalih 17 % je povedalo, da še nimajo izkušnje z uporabo pametnih mobilnih telefonov pri pouku, menijo pa, da bi bila tovrstna raba koristna. Naš zaključek je, da so učenci naklonjeni uporabi pametnih mobilnih telefonov za namene pouku ter da se samozavestno vključujejo v rabo svetovnega spleta. Kljub temu da se danes mobilni telefoni pri pouku še ne uporabljajo množično in vsakodnevno, lahko ugotovimo, da je tovrstna raba koristna in pričakujemo, da se bo sčasoma še krepila.
Ključne besede
magistrska dela;m-IKT;pametni modilni telefoni;mobilno učenje;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2018 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko |
Založnik: |
[M. Melanšek] |
UDK: |
621.395.721.5:004.5:37.091.64:57/59(043.2) |
COBISS: |
24021256
|
Št. ogledov: |
781 |
Št. prenosov: |
183 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
ǂThe ǂuse of mobile phones in the teaching of natural science |
Sekundarni povzetek: |
Due to the manifold features that smartphones offer, the question then arises as to how to use them as a didactic tool when carrying out a lesson. Such use can provide students with new opportunities to demonstrate understanding of the learning materials, using smart mobile phones that make m-learning (learning at any place and at any time) feasible. As with the use of any information and communication technology (ICT), the use of m - ICT is an important affinity for teachers to use it. There is no existent national regulation on the use of mobile phones in schools that would instruct schools or pupils how to put these devices into use. Thus, when deciding on the use of mobile phones, schools are left to themselves and their own internal rules. In this master's thesis, we wanted to determine the frequency of using m-ICT in the classroom, the inclination of pupils to use smartphones in their classes, the actual use of smartphones and the use of mobile applications in a classroom. We acquired data by distributing the questionnaire made on the 1KA online platform, and then we sent the link to the questionnaire via e-mail and social networking sites among students. We obtained data indicating that 83% of respondents used smart phones for teaching purposes. Respondents who have already used phones are eager to use this kind of technology in classes, but we did not identify any substantial statistical differences between both sexes. The remaining 17% said they had never used smartphones in their classes before, but they believe that they could be useful and ought to be put into practice. We have come to the conclusion that students are inclined to use smart mobile phones for teaching purposes and that the majority takes part in the World Wide Web. In spite of the fact that nowadays mobile phones are neither used massively nor on a daily basis in schools, we can make an assertion that this kind of use is perceived as beneficial and is expected to grow stronger over time. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;m-ICT;smart mobile phones;mobile learning; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za naravoslovje in matematiko, Oddelek za biologijo |
Strani: |
X, 67 f. |
ID: |
10935132 |