magistrsko delo
Povzetek
Športna vzgoja v prvem triletju je izjemnega pomena za gibalni in telesni razvoj otrok. V slovenskem prostoru so ji v prvem triletju namenjene vsaj tri šolske ure tedensko, celoten oddelek pa poučuje učitelj razrednega pouka. Obstajajo oddelki z dodatno športno ponudbo, kjer so učenci deležni vsakodnevne športne vzgoje in skupnega poučevanja učiteljev razrednega pouka in športne vzgoje, vendar njihovo financiranje ni urejeno na ravni države. Raziskovalci navajajo različne prednosti oddelkov z dodatno športno ponudbo, predvsem v smislu boljše organizacije, varnosti, strokovnosti in večje intenzivnosti. Zanimalo nas je, ali prisotnost učitelja športne vzgoje in/ali povečana količina ur športne vzgoje tedensko, vplivata na telesni in gibalni razvoj učencev. V raziskavo smo vključili 25.924 učencev prvega triletja iz 240 osnovnih šol. Za analizo telesnega in gibalnega razvoja otrok smo uporabili merske naloge SLOfit. Ugotovili smo, da povečano število ur športne vzgoje oz. prisotnost športnega pedagoga sama po sebi nista vplivala na rezultate telesnih značilnosti učencev, manjšo količino podkožnega maščevja pa so imeli učenci, ki so imeli pet ur športne vzgoje tedensko ob prisotnosti učitelja športne vzgoje. Poleg tega smo za gibalne sposobnosti ugotovili, da se je z boljšimi rezultati v vseh merskih nalogah razlikovala skupina, ki jo je poučeval učitelj športne vzgoje, pri nekaterih nalogah pa tudi skupina, ki je imela večje število ur športne vzgoje tedensko. Glede na dobljene rezultate lahko poudarimo, da bi bilo za optimalni razvoj otrok pomembno, da bi pri športni vzgoji v prvem triletju sodeloval učitelj športne vzgoje in da bi bila vsakodnevno umeščena v šolski program.
Ključne besede
šport;športna vzgoja;telesni razvoj;gibalni razvoj;prvo triletje;osnovna šola;sedeči življenski slog;zdravje;Športnovzgojni karton;kakovost pouka;količina pouka;učitelj;telesne značilnosti;gibalne sposobnosti;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2018 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL FŠ - Fakulteta za šport |
Založnik: |
[N. Jarc] |
UDK: |
796.01+37-053.2 |
COBISS: |
5343409
|
Št. ogledov: |
1019 |
Št. prenosov: |
476 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
CORRELATION OF PE TEACHER INTRVENTION AND NUMBER OF PE LESSONS WITH PHYSICAL CHARACTERISTICS AND MOTOR ABILITIES IN CHILDREN ENROLLED IN THE FIRST TRIAD OF PRIMARY SCHOOL |
Sekundarni povzetek: |
Physical Education (PE) is very important for the motor and physical development of children. In the first triad of Slovene primary schools, PE is taught for at least three lessons a week. These lessons are taught by PE teachers. Additional physical activity is offered in some classes, allowing children to participate in daily lessons, which are co-taught by a PE teacher and by a classroom teacher. However, these classes are not systematically state-financed. Previous research has highlighted different types of advantages of additional co-taught physical activity classes, i.e. better organisation, increased security, expertise and intensity. The aim of our study was to find out if the intervention of a PE teacher and the number of physical activity weekly lessons influence children's physical and motor development. 25.924 children attending the first three grades at 240 primary schools in Slovenia were included in the study. SLOfit database was used to analyse the participants’ physical and motor development. The results show that implementation of an increased amount of PE lessons and intervention of a PE teacher do not influence the physical characteristics of children. However, the findings also show that some children attending five weekly PE lessons taught by a PE teacher had less subcutaneous fat. Moreover, the children attending classes taught by a PE teacher performed better in all test items, while children with an increased amount of weekly lessons performed better in some of the test items. Based on the results of the study it can be concluded that intervention of a PE teacher as well as inclusion of daily PE classes in the primary school curricula would be very important to ensure optimal development of children. |
Sekundarne ključne besede: |
sport;physichal education;frequency of PE lessons;teacher;first triad;primary school;physical characteristics;motor ability; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Študijski program: |
0 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za šport |
Strani: |
84 f. |
ID: |
10938927 |