diplomsko delo
Povzetek
Otrokov razvoj likovnega izražanja poteka v določenih razvojnih stopnjah. V teoretičnem delu diplomskega dela smo podrobneje preučili značilnosti otrokovega likovnega izražanja ter načine upodabljanja prostora, ki se pojavljajo v predšolskem obdobju. Najprej je otrok na stopnji čečkanja, nato na stopnji risanja simbolov, v začetku šolskega obdobja pa stopi v stopnjo realističnega risanja. Pri vseh otrocih potekajo te razvojne stopnje v enakem zaporedju, vendar se vedno ne skladajo s starostjo. Pri nekaterih otrocih se določena stopnja risanja pojavi prej, pri drugih pozneje. Otrok sčasoma naleti na problem upodobitve tridimenzionalnega prostora na papir, ki ima samo dve dimenziji. Za reševanje tega problema otrok začne uporabljati različne načine upodabljanja prostora. Ti načini upodabljanja se glede pogostosti uporabe v različnih starostnih obdobjih spreminjajo. Mlajši otroci se poslužujejo predvsem upodobitve talne črte, starejši otroci pa začnejo risati tudi stropno črto, predmete zvračajo, jih prekrivajo in uporabijo izrez. Empirični del diplomskega dela tako zajema rezultate in interpretacijo načinov upodabljanja prostora, ki smo jih dobili z analizo otroških risb. V raziskovalni vzorec smo vključili otroke v Vrtcih občine Moravske Toplice, in sicer v starostnem obdobju od 4 do 6 let. Nekateri otroci pri reševanju tega problema potrebujejo pomoč odrasle osebe, saj se drugače zaradi občutka nesposobnosti in kritičnosti do svojega načina izražanja lahko oprimejo posnemanja ali zavračanja upodabljanja takih motivov. Pomembno je torej, da vzgojitelji pri izvajanju takih dejavnosti uporabljajo strategije, s katerimi pomagajo otrokom rešiti nastali problem ter še bolj spodbuditi njegovo opazovanje in izražanje.
Ključne besede
diplomska dela;predšolska vzgoja;likovno izražanje;predšolski otroci;prostor;risba;starost;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2018 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[T. Golob] |
UDK: |
373.2(043.2):37.015.31:7 |
COBISS: |
24189960
|
Št. ogledov: |
541 |
Št. prenosov: |
81 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Ways of portraying space in the artistic expressions of preschool children at kindergartens in the municipality Moravske Toplice |
Sekundarni povzetek: |
Childhood development of artistic expression takes place at specific stages of development. The theoretical part of this master's thesis closely examines the characteristics of a child's artistic expression and the art of portraying space in the pre-school period. In the beginning the child is at a scrawling stage, then at a stage of drawing symbols, and, finally, the child enters the stage of realistic drawing at the beginning of the primary school period. All children go through these developmental stages in the same order, although these stages do not always occur at the same age. Some children go through a certain drawing stage sooner, others later. At some point, children run into the problem of transferring tridimensional space onto paper, which only consists of two dimensions. To solve this issue children begin using different ways to portray space. In regards to the frequency of use, these ways of portraying change with different age groups. Younger children mostly use the floor line, whereas older children start drawing the ceiling line as well; they turn or cover objects, and use cutouts. The empirical part of this master's thesis includes the results and interpretations of portraying space that were gathered by analyzing children's drawings. The research pattern consists of children aged from four to six years old in the kindergartens of the Municipality of Moravske Toplice. Some children need support from adults when solving this problem, otherwise they can feel incompetent and critical towards their own way of expression, and can turn to imitation or refusal to use such motifs. When doing such activities it is important that the pre-school teachers use strategies that help children solve the problem and encourage their observation and expressing even more. |
Sekundarne ključne besede: |
theses;artistic expression;pre-school child;space;drawing;age; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
46 f., 2 f. pril. |
ID: |
10957491 |