diplomsko delo
Špela Zorman (Avtor), Gregor Torkar (Mentor), Špela Svetičič (Komentor)

Povzetek

Medpredmetno povezovanje predstavlja ključno sodobno usmeritev razvoja izobraževanja. Ker od učencev vedno bolj pričakujemo sposobnost lateralnega mišljenja, spretnosti in veščine z več področij, je pomembno, da jih učitelji pravilno usmerjamo na poti do medpredmetnega povezovanja pri samem pouku. V diplomskem delu opozarjam na pomembnost medpredmetnega povezovanja in kako lahko medpredmetno povezujemo s pomočjo pojmovnih zemljevidov. V diplomskem delu predstavljamo, v kolikšni meri se povezujejo izbrane vsebine predmetov gospodinjstva in kemije. Za ugotovitev povezav pojmov v posameznih vsebinskih področjih smo s pomočjo potrjenih učbenikov za gospodinjstvo in kemijo za osnovno šolo pripravili pojmovne zemljevide. Pojmovne zemljevide smo naredili v računalniškem programu CmapTools. V njih smo z barvami označili, kako se pojmi med seboj dopolnjujejo in prekrivajo. S pomočjo deskriptivne statistike predstavljamo deleže dopolnjevanja in prekrivanja posameznih pojmov. Ugotovili smo, da se izbrane vsebine iz predmetov gospodinjstva in kemije med seboj prepletajo. Izdelani pojmovni zemljevidi so tako lahko v pomoč učiteljem gospodinjstva in kemije za lažje medpredmetno povezovanje med samim poukom.

Ključne besede

medpredmetno povezovanje;pojem;pojmovni zemljevid;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [Š. Zorman]
UDK: 373.3(043.2)
COBISS: 12111945 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 700
Št. prenosov: 119
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Content analysis of interdisciplinary connections between home economisc and chemistry in primary school with the help od concept maps
Sekundarni povzetek: Interdisciplinary teaching presents a key modern direction towards educational development. Because we are expecting more and more lateral thinking and skills from students, it's important that the teachers guide them to interdisciplinarity. In the dissertation I warn about the importance of interdisciplinarity and how can we do that with the help of conceptual maps. In this dissertation, we present how much of the chosen contents of home economics and chemistry are connected to each other. To figure out the connections of concepts in particular conceptual areas we (with the help of approved textbooks for home economics and chemistry for elementary school) prepared these conceptual maps. We made them in a software called CmapTools. We marked the conceptual maps with colour, based on how the concepts complete and overlap each other. By using descriptive statistics we present the shares of complementing and overlapping of individual concepts. We found that the selected content from home economics and chemistry items is intertwined. Prepared conceptual maps can thus help teachers for easier interdisciplinary teaching during lessons.
Sekundarne ključne besede: home economics;chemistry;interdisciplinary approach;gospodinjstvo;kemija;medpredmetni pristop;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Dvopredmetni učitelj kemije in gospodinjstva
Strani: VIII, 30 str.
ID: 10973079