magistrsko delo
Povzetek
Skozi zgodovino sta se slovenska dramatika in gledališče pogosto odzivala na družbeno dogajanje, ki ju je obdajalo, in se nanj tudi kritično odzivala. Od druge svetovne vojne do slovenske osamosvojitve se je političnost gledališča in dramatike kazala v kritiki socialističnega političnega sistema, po letu 1991 pa sta gledališče in dramatika z novo demokratično državno ureditvijo izgubila svojo dosedanjo točko kritike, s tem pa tudi svojo politično ostrino. Ponovno rojstvo slovenskega političnega gledališča naj bi se zgodilo na prelomu tisočletja in je povezano z vstopom Slovenije v Evropsko unijo, z vključitvijo v sistem kapitalističnega gospodarstva ter z nedavno gospodarsko krizo. Namen magistrskega dela je definirati družbene spremembe, ki bi po letu 2008 lahko povzročile ponoven razmah pisanja in uprizarjanja sodobne družbeno angažirane dramatike. Osredotoča se na ekonomsko politične spremembe, ki so se zgodile v Sloveniji po letu 2008, in sicer na področju trga delovne sile in socialnih politik, ter na vpliv v nalogi opisanih družbenih spremembah na človeško subjektivnost. Hkrati pa v nalogi preverjamo, ali se sodobna slovenska dramatika še vedno odziva na družbeno realnost, ki jo obdaja. Z analizo štirinajstih dramskih besedil, ki so bila med letoma 2008 in 2018 nagrajena z Grumovo nagrado za najboljše dramsko delo, smo želeli preveriti, ali obravnavana sodobna dramska besedila v svojih vsebinah tematizirajo predstavljene družbene spremembe in v kakšnih dramskih oblikah so obravnavana besedila zapisana.
Ključne besede
literatura in družba;slovenska dramatika;Grumove nagrade;politična dramatika;družbene teme;magistrska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2018 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[E. Semič] |
UDK: |
821.163.6.09-2"2008/2018":316.7 |
COBISS: |
67847010
|
Št. ogledov: |
750 |
Št. prenosov: |
366 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
Throughout the history, Slovenian drama and theater have often referred to the social events surrounding them and responded to them in a critical manner. From World War II until Slovenian emancipation, the political viewpoint of theater and drama manifested in criticism of the socialist political system, but this manifestation lost its political edge when the country shifted to a new, democratic governance in 1991. Slovenia later joined the European Union, incorporated the capitalist economic system, and suffered an economic crisis which gave way to the renaissance of the Slovenian political theater at the break of the millennium. The purpose of this master's thesis was to define the social changes that occurred after 2008 and may once again lead to the writing and performing of contemporary, socially-engaged plays. The focus is on the economic and political changes in Slovenia from 2008 onwards - specifically those relating to the labor market and social politics - and their impact on human subjectivity. This thesis scrutinizes whether contemporary Slovenian drama still responds to the social reality that surrounds it. To answer this question, 14 Grum Award-winning plays written between 2008 and 2018 were analyzed to establish to what extent the texts thematize the aforementioned social changes, and to determine the genres of plays that were used to express them. |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za sociologijo, Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo |
Strani: |
116 str. |
ID: |
10975555 |