diplomsko delo
Povzetek
Naratologija drame se je razvila v postklasični fazi naratologije in si v zadnjih desetletjih s pomočjo konkretnih naratoloških analiz dramskih besedil prizadeva izdelati univerzalne naratološke dramske modele. V slovenskem prostoru je naratologijo drame predstavila Alenka Koron v svoji monografiji Sodobne teorije pripovedi. Raziskovanje vseh sedmih Eliotovih dram s pomočjo naratološke analize, ki je izhajala iz dramske osebe kot pripovedovalca in iskala pripovedne tehnike, ni doprineslo novih interpretacijskih pogledov na Eliotov dramski opus ali oblikovanja novega komunikacijskega modela, pač pa potrdilo že prej uveljavljene. Pripovedni postopki se pojavljajo v vseh njegovih dramah. Najmanj jih je najti v dramskem fragmentu Sweeney Agonistes zaradi fragmentarnosti, v ostalih pa jih je razmeroma veliko. Najpogostejše so analepse, ki pripovedujejo o preteklih dogodkih, skupaj s prvoosebnim pripovedovalcem na znotrajdiegetski ravni. Od funkcij so v ospredju funkciji karakterizacije dramskih oseb in kontrastiranja perspektiv ter psihološka funkcija.
Ključne besede
angleška dramatika;naratologija;pripovedna tehnika;diplomsko delo;Eliot;Thomas Stearns;1888-1965;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2018 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[U. Gačnik] |
UDK: |
821.111.09-2Eliot T. S. |
COBISS: |
67735394
|
Št. ogledov: |
639 |
Št. prenosov: |
163 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
Narratology of drama developed in the post-classical phase of narratology and it has been trying to produce universal narrative drama models in the last decades, with the help of concrete narratological analyses of plays. In Slovenia, Alenka Koron researched this area in her monography Sodobne teorije pripovedi. The narrative analysis of all seven Eliot's dramas that stemmed from the dramatic personas as a narrator and sought narrative techniques, did not contribute to the new interpretation of Eliot's dramatic opus or new narratological model, but confirmed the previous ones. The narrative proceedings arise in all his dramas. There are only a few found in the Sweeney Agonistes, while in other dramas, there are relatively many. The most common is analepsis, which is used to describe past events, along with the first person intradiegetic narrator. Functions in the foreground are function of characterization of dramatis personae, function of contrasting perspectives and psychological function. |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo |
Strani: |
57 f. |
ID: |
10976801 |