diplomsko delo
Marko Zevnik (Avtor), Ksenija H. Vidmar (Mentor), Tomo Virk (Mentor)

Povzetek

Delo s pomočjo spoznanj razvojnih teorij raziskuje konflikte, s katerimi se sooča glavni junak romana Varuh v rži, Holden Caulfield, v procesu prehajanja iz obdobja otroštva v obdobje odraslosti. V prvem delu predstavljam teorijo kognitivnega razvoja Jeana Piageta in stopnje razvoja identitete Erika Eriksona. V drugem delu predstavljam pojem adolescence, razliko med njim in mladostništvom in pogoje, ki so privedli do oblikovanje družbene kategorije mladostništva. V tretjem delu predstavljam roman Varuh v rži avtorja J.D. Salingerja in sprejem, ki ga je bil roman deležen pri kritikih ter bralcih in primerjam podobnosti med avtorjem in glavnim junakom. V četrtem poglavju stisko Holdna Caulifielda prikazujem kot identitetno krizo v obdobju adolescence, pri čemer se opiram predvsem na spoznanja Eriksona. Za razliko od pogostih razumevanj, ki Holdna označujejo za izgubljenega v svetu otroštva brez želje po odraslosti, poskušam njegovo pozicijo prikazati kot manifestacijo adolescenčnega raziskovanja lastne identitete.

Ključne besede

literatura in sociologija;razvojna psihologija;kognitivni razvoj;teorija identitete;mladostništvo;adolescenca;ameriška književnost;ameriški roman;diplomsko delo;Salinger;J. D.;1919-2010;"Varuh v rži";Piaget;Jean;1896-1980;Erikson;Erik;1902-1994;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [M. Zevnik]
UDK: 821.111(73).09Salinger J. D.
COBISS: 61876066 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 776
Št. prenosov: 314
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: Based on theories of development, this papier examines conflicts surrounding Holden Caulfield, the main character of the novel Catcher in the rye, in his process of passing from youth to adulthood. The first chapter presents the theory of cognitive development by Jean Piaget and the theory of human development by Erik Erikson. The second chapter mostly presents the term of adolescence, its differentiation from youth and circumstances required to constitute a social category of youth. The third chapter introduces J.D. Salinger's novel Catcher in the Rye, its reception with literary critics and readers and displays comparisons between the author himself and the novel's main character. In the fourth chapter, Holden Caulfield's crisis is shown as an adolescent identity crisis, based on Erikson's theory. In contrast to the common understanding of Holden as a character who is lost in childhood with no desire to grow up, his current position is presented as a manifestation of adolescent exploration of identity.
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za sociologijo, Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo
Strani: 56 f.
ID: 10978761