magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu preverjamo besednjak pri prvem tujem jeziku med učenci, ki obiskujejo šolo na rednih in na dvojezičnih osnovnih šolah v Pomurju. V teoretičnem delu predstavljamo dvojezičnost in dvojezično izobraževanje v Sloveniji. Redne in dvojezične osnovne šole, vključene v raziskavo, se nahajajo na območju blizu avstrijske meje, zato v nalogi kot prvi tuji jezik predstavljamo nemščino. Predstavimo poučevanje tujega jezika na splošno ter namen poučevanja nemščine. Prav tako opišemo besednjak, strategije za usvajanje besednjaka, besednjak pri pouku nemščine in opismenjevanje v tujem jeziku. V empiričnem delu magistrskega dela smo preverjali besednjak pri pouku nemščine med učenci, ki obiskujejo pouk na rednih in dvojezičnih osnovnih šolah v Pomurju. Preverjanje smo opravili s pomočjo opisa slike v nemškem jeziku. Zanimalo nas je, ali obstaja razlika med prvim in drugim preverjanjem, ter kateri učenci imajo večji besednjak pri tujem jeziku. Pri raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno ne eksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Pri raziskavi je sodelovalo 78 učencev iz treh rednih in treh dvojezičnih osnovnih šol. Rezultati so pokazali, da so učenci dosegli napredek po drugem preverjanju in da med učenci v rednih in dvojezičnih osnovnih šolah obstajajo razlike v jezikovnem znanju tujega jezika. Dvojezični učenci so slike pogosteje opisovali s povedmi, učenci v rednih osnovnih šolah pa z besedami. Zanimala nas je tudi razlika glede na spol. Rezultati so pokazali večjo uspešnost pri deklicah.
Ključne besede
magistrska dela;tuji jezik;dvojezičnost;nemščina;osnovne šole;spol;opis slike;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2018 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[P. Küčan] |
UDK: |
811.112.2ʼ373(043.2):373.3 |
COBISS: |
24272648
|
Št. ogledov: |
1001 |
Št. prenosov: |
92 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Foreign language vocabulary in primary schools |
Sekundarni povzetek: |
In the master's thesis, we introduce the vocabulary acquisition of the first foreign language among pupils attending regular and bilingual primary schools in Pomurje. In the theoretical part, we present bilingualism and bilingual education in Slovenia. Since the selected bilingual and regular primary schools are located near the Austrian border, we present German as the first foreign language in the thesis. Next, how the first foreign language is taught and the purpose of teaching German is introduced. Then, the vocabulary acquisition, the strategies of the vocabulary acquisition, and the learning of vocabulary in German lessons are presented. In the empirical part of the master's thesis we tested the German vocabulary among the pupils attending regular and bilingual primary schools in Pomurje. The pupils were tested with the help of a description of an image, using German. We were interested, whether there is a difference between the first and second test, and which students have a wider vocabulary in German. We used the descriptive and causal non-experimental method of empirical pedagogical research in the study. The study involved 78 pupils from three regular and three bilingual primary schools. The results showed that pupils made progress after the second examination and that there are differences in language skills among pupils attending regular and bilingual. The bilingual pupils often used sentences to describe the images, while regular ones used simple words. We were also interested in gender differences. The results showed a better performance of girls. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;foreign language;German;bilingualism;elementary school;gender;description of an image; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk |
Strani: |
128 f. |
ID: |
10984603 |