magistrsko delo
Anja Padaršič (Avtor), Mihaela Brumen (Mentor)

Povzetek

V magistrskem delu z naslovom Dramatizacija kot pristop poučevanja tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole smo opredelili in razjasnili pojem dramatizacije pri pouku ter njeno uporabo pri pouku tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole. V teoretičnem delu smo predstavili poučevanje tujega jezika mlajših otrok, dramatizacijo in njene najpogostejše oblike ter se osredotočili na dramatizacijo kot obliko poučevanja pri pouku tujega jezika v otroštvu. Podali smo nekaj konkretnih predlogov za tovrstno metodo poučevanja ter teorijo podkrepili z raziskavami. V empiričnem delu nas je zanimalo, v kolikšni meri in na kakšen način se učitelji pri poučevanju tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole poslužujejo dramatizacije ter stališče učiteljev tujega jezika glede uporabe dramatizacije pri poučevanju tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole. Zanimale so nas razlike med učitelji, ki poučujejo tuji jezik na razredni stopnji osnovne šole, glede na delovno dobo in razred, v katerem poučujejo tuji jezik na razredni stopnji osnovne šole. Rezultati so pokazali, da je uporaba dramatizacije pri pouku tujega jezika v otroštvu kar pogost pristop poučevanja, učitelji se zavedajo in so naklonjeni tovrstni obliki dela, zdi se jim primerna oblika za poučevanje tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole. Najpogostejši razlog za uporabo dramatizacije pri pouku tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole je dejstvo, da je učencem to všeč, da v tem uživajo, najpogostejši razlog za neuporabo pa je pomanjkanje časa pri pouku (učitelje omejuje učna snov, potrebnih je preveč priprav). Najpogosteje uporabljena oblika dramatizacije, na splošno, je uporaba različnih pripomočkov oziroma rekvizitov, najpogostejša dejavnost pa tista, pri kateri učenci ob učiteljevem branju teksta v tujem jeziku s pomočjo gibanja in mimike odigrajo prizore. Učitelji najpogosteje uporabijo dramatizacijo v uvodnem delu učne ure. Analiza razlik je pokazala, da glede na delovno dobo in razred ni statistično značilnih razlik med učitelji, ki poučujejo tuji jezik na razredni stopnji osnovne šole.

Ključne besede

magistrska dela;razredna stopnja;metode poučevanja;tuji jezik;dramatizacija;dramatizacijske oblike;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Padaršič]
UDK: 37.091.3:81'243(043.2)
COBISS: 23147528 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 955
Št. prenosov: 260
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Drama as a method to teach foreign languages in the primary school
Sekundarni povzetek: The thesis with the title "Drama as a Method to Teach Foreign Languages in the Primary School" defines and explains the term "dramatization" in the classroom and its use when teaching a foreign language at a primary level in the primary school. The theoretical part introduces an overview of teaching a foreign language to young learners, presents the dramatization and its most common forms. Furthermore, it focuses on the dramatization as a form of teaching a foreign language at a young age. Concrete suggestions for such teaching method are provided and the theory is underpinned by the research. The empirical part investigates how much and in what way the teachers use the dramatization to teach a foreign language at a primary level, as well as the foreign language teacher positions on the use of dramatization when teaching a foreign language to young learners. We were interested in the differences between the foreign language teachers, considering the years of service and the class of teaching a foreign language at a primary level. The results showed that the dramatization is a frequently used approach, the teachers are aware of this kind of work and they find it a suitable method for teaching a foreign language at a primary level. The most common reason for not using the dramatization, when teaching a foreign language at a primary level, is a lack of time in the classroom (teachers are limited by the subject matter, it requires too much preparation). The most commonly used form of dramatization in general is the use of different accessories and props. There are no statistically significant differences between the teachers of a foreign language at a primary level according to the years of service and the class.
Sekundarne ključne besede: master theses;primary level;teaching methods;foreign language;dramatization;forms of dramatization;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 94 f.
ID: 9605017