diplomsko delo
Urška Kalan (Avtor), Milena Blažič (Mentor)

Povzetek

Diplomsko delo Obravnava motiva slovenske kulturne dediščine v slikanicah v predšolskem obdobju je bilo napisano v letu 2018, ki ga je Evropski parlament razglasil za evropsko leto kulturne dediščine. Glavni tematiki diplomskega dela sta kulturna dediščina in pravljice v slikaniški knjižni obliki (v nadaljevanju v slikanicah). V teoretičnem delu smo predstavili kulturno dediščino Slovenije in Evrope ter opredelili pojem identiteta naroda. V nadaljevanju smo se osredotočili na projekte, ki ozaveščajo o pomenu kulturne dediščine. Zatem smo se usmerili k tematiki kakovostne slikanice. V teoretičnem delu smo predstavili pomen slikanice, razvoj slovenske slikanice in kriterij, po katerem smo izbrali obravnavane slikanice. Sledi empirični del, v katerem smo predstavili dejavnosti, s pomočjo katerih so otroci spoznavali kulturno dediščino. Opisali smo, kako so otroci obravnavali izbrane slikanice. Predstavili smo motive kulturne dediščine iz treh slikanic: Hiška, majhna kot miška, Julia Donaldson, 2011; Kekec in Pehta, Josip Vandot (priredil Andrej Rozman Roza), 2000; in Maček Muri, Kajetan Kovič, 1975. Z raziskavo smo dokazali, da je slikanica ustrezen način, da otrokom na nevsiljiv način predstavimo motive kulturne dediščine.

Ključne besede

evropsko leto kulturne dediščine;slovenska kulturna dediščina;pomen slikanice;življenje nekoč in danes;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [U. Kalan]
UDK: 373.2.016:087.5(043.2)
COBISS: 12296009 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 483
Št. prenosov: 60
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Examining the motif of the Slovenian cultural heritage in the selected picture books in the pre-school period
Sekundarni povzetek: The following thesis Examining the Motif of the Slovenian Cultural Heritage in the Selected Picture Books in the Pre-School Period was written in 2018 – in The European Year of Cultural Heritage proposed by the European Parliament. The main subject of this thesis is cultural heritage and fairytales in picture books. The theory presents Slovenian and European cultural heritage and defines the term national identity. Further on, the thesis focuses on projects which raise awareness about the importance of cultural heritage. Later, it deals with the themes of a good-quality picture book. The theory presents the importance of picture books, the development of Slovenian picture books and the criteria which were used to select the relevant picture books in the playroom. The empirical part presents activities that helped the children to get acquainted with cultural heritage. It describes how children learnt about the selected picture books. Cultural heritage motifs from three picture books are presented: A Squash and a Squeeze, Julia Donaldson, 2011; Kekec and Pehta, Josip Vandot (adapted by Andrej Rozman Roza), 2000; and Maček Muri, Kajetan Kovič, 1975. The research has proven that picture books are a good way to present cultural heritage motifs to children in an appropriate way.
Sekundarne ključne besede: picture book;pre-school child;cultural heritage;slikanica;predšolski otrok;kulturna dediščina;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja
Strani: 54 str.
ID: 11007673