magistrsko delo
Dejan Zemljak (Avtor), Boris Aberšek (Mentor), Kosta Dolenc (Komentor)

Povzetek

Magistrsko delo obravnava vpeljevanje sodobnih tehnologij v pouk tehnike in tehnologije v osnovni šoli. Najprej je podrobneje predstavljen zgodovinski razvoj človeka od pradavnine do danes, nato pa je na podoben način predstavljen tudi razvoj šolstva. Izpostavljeni so ključni in najpomembnejši dosežki zgodovinskega razvoja. Sledi predstavitev tehnološkega in družbenega razvoja v prihodnosti. Podrobneje je predstavljen razvoj industrije in nova industrijska revolucija. Podobno je predstavljen tudi razvoj družbe v prihodnosti, kjer so izpostavljene ključne komponente omenjene družbe. Sledi podrobnejša predstavitev današnjega izobraževanja ter šole in izobraževanja v prihodnosti. V nadaljevanju teoretičnega dela magistrskega dela so podrobneje predstavljene tehnologije proizvodnje, prav tako so predstavljene sodobne tehnologije, ki se uporabljajo v proizvodnih procesih. Podrobneje so opisane nekatere sodobne tehnologije, ki jih je mogoče uporabljati pri pouku tehnike in tehnologije oziroma v šolstvu na splošno. V razvojnem delu magistrskega dela je najprej podrobneje predstavljen veljaven učni načrt za tehniko in tehnologijo. Povzete so vse tehnologije obdelave, ki so del šolskega procesa. Sledi predstavitev tistih vsebin, ki jih je mogoče v učnem načrtu zamenjati s sodobnimi napravami in stroji. Sledi podrobnejša predstavitev laserskega rezalnega/označevalnega stroja in 3D tiskalnika kot primera sodobnih tehnologij, ki jih je možno uporabljati v šolskem procesu. V drugi polovici razvojnega dela so nato predstavljene morebitne spremembe učnega načrta za tehniko in tehnologijo. Tukaj je podrobneje predstavljeno, pri katerih vsebinah bi lahko v pouk tehnike in tehnologije vključili sodobne tehnologije in tudi kako bi jih lahko vključili. Nato sledi podrobnejša predstavitev učnih vsebin in ciljev, ki temeljijo na uporabi sodobnih tehnologij pri pouku tehnike in tehnologije. Sledijo študije primerov, kjer so predstavljeni nekateri izdelki, ki jih je mogoče izdelati s sodobnimi tehnologijami pri pouku. Ob koncu sta predstavljeni medpredmetno povezovanje, kjer je podrobneje opisana uporaba sodobnih naprav in strojev še pri drugih šolskih predmetih, in analiza ankete, kjer je podrobneje predstavljeno aktualno stanje na področju sodobnih tehnologij v šoli.

Ključne besede

magistrska dela;industrijska revolucija;sodobne tehnologije;industrija 4.0;družba 5.0;CNC stroji;3D tiskalnik;pouk;tehnika in tehnologija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Založnik: [D. Zemljak]
UDK: 62:37.091.3(043.2)
COBISS: 24947976 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 998
Št. prenosov: 176
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Modern technologies in teaching design and technology
Sekundarni povzetek: The master thesis deals with the introduction of modern technologies in teaching Design and Technology in elementary school. In the beginning, the historical development of man from prehistory to today is presented in more detail, which is followed by the presentation of the development of education in a similar way. The key and most important achievements through historical development are highlighted. The presentation of technological and social development in the future follows. The development of industry and the new industrial revolution are presented in more detail. Similarly, the development of the society in the future is presented, where the key components of the aforementioned society are highlighted. This is followed by a more detailed presentation of today's education, the school and the education in the future. The theoretical part of the master's thesis which follows presents in more details the production technologies, as well as modern technologies, which are used in the production processes. Some of the latest technologies that can be used in teaching Design and Technology, as well as in education in general, are described in more detail. In the development part of the master's thesis, the currently valid syllabus for the Design and Technology subject is presented in more detail. All processing technologies, which are part of the school process, are summarized. A presentation of those contents that could be replaced in the syllabus by modern devices and machines follows. This is followed by a more detailed presentation of the laser cutting/marking machine and 3D printer as examples of modern technologies that can be used in the school process. In the second part of the development part, possible changes to the syllabus for the Design and Technology subject are presented. Here it is presented in more detail which contents of the Design and Technology subject could include modern technologies and how to include them. A more detailed presentation of the teaching contents and goals, which are based on the use of modern technologies in teaching Design and Technology, follows. Then case studies where some of the products that can be made using modern technologies in the Design and Technology lessons are presented. In the end cross-curricular integration is presented with a detailed description of the use of modern devices and machines in other school subjects, and an analysis of the survey, where the actual state of modern technologies in the school is presented in greater detail.
Sekundarne ključne besede: master theses;industrial revolution;modern technologies;industry 4.0;society 5.0;CNC machines;3D printer;teaching;Design and technology;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za naravoslovje in matematiko, Oddelek za tehniko
Strani: 125 f., [14] f. pril.
ID: 11195830