magistrsko delo
Lea Volkmann (Avtor), Andreja Vezovnik (Mentor)

Povzetek

Upodabljanje hiperseksualiziranega ženskega telesa se je na začetku prejšnjega stoletja počasi začelo sidrati v množične medije in kasneje v popularno kulturo zahodnega kapitalističnega sveta, in sicer (tudi) preko modne fotografije in oglaševanja ter tako postalo modno in chic. Od 80. let prejšnjega stoletja predvsem zaradi sodobnega feminizma tovrstno reprezentiranje konotira še emancipatorno vlogo, saj naj bi postavljanje golega telesa na ogled, predvsem s strani žensk samih, pomenilo izkazovanje svobodnosti in emancipacije. Namen magistrskega dela je raziskati diskurze, v katerih se pojavlja t. i. porno chic, preko katerega elementi pornografizacije uspešno prodirajo v popularno kulturo. V analitičnem delu je namensko izbranih štirinajst fotografij, objavljenih v reviji Cirkus, s katerimi se ustvarita dva pola reprezentacije žensk: liberalno feministični in tipični patriarhalni. S pomočjo elementov multimodalne kritične analize diskurza, ki se osredotočajo na detajle podob, želimo prikazati, kako fotografije ustvarjajo pomen. Primarni cilj je namreč ugotoviti, katere ideje in vrednote so posredovane preko predstavljenih podob, na kakšen način so vkodirane v fotografije in kako jih beremo.

Ključne besede

pornografizacija;modna fotografija;diskurzivnost;Pornografija;Ženske v množični kulturi;Feminizem;Magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: [L. Volkmann]
UDK: 316.7:343.542.1-055.2(043.2)
COBISS: 36515165 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 621
Št. prenosov: 159
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Pornographication and objectification of woman's body in images from Cirkus magazine
Sekundarni povzetek: Since the start of the 20th century, hyper sexualisation of female body has slowly become a major part of the Western popular culture and its mass media. This process has been manifested (also) using fashion photography and advertising, which made hyper sexualisation of female body fashionable and chic. From the 1980s on, especially with the rise of modern feminism, this kind of representation gave the female body a more emancipatory role in society, one that portrays it as a symbol of freedom and emancipation. The main purpose of the thesis is to analyse the so called porno chic discourse. This discourse serves as an entry point through which the elements of pornographication are successfully penetrating the popular culture. In the analytical part of the thesis, the focus is on fourteen purposely selected photographs from Cirkus magazine. These photographs show us two different views on representation of women: liberal feminist view and typical patriarchal view. With the use of multimodal critical discourse analysis, which focuses on the details of the image, we wish to show how photographs construct the meaning. Our primary objective is to figure out which ideas and which values are conveyed via presented images. Furthermore, our goal is to figure out how values and ideas are encoded into these photographs and how we read them.
Sekundarne ključne besede: Pornography;Women in popular culture;Feminism;Master's theses;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede
Strani: 79 str.
ID: 11258236
Priporočena dela:
, magistrsko delo
, možnosti feminizma znotraj popularne kulture na primeru zvezdnice Beyonce