magistrsko delo
Peter Fajdiga (Avtor), Iztok Lebar Bajec (Mentor)

Povzetek

Razvili smo realno časovno simulacijo različnih plavajočih bitij v tekočini z uporabo ogrodja za fizikalno osnovano simulacijo Nvidia Flex, ki temelji na metodah pozicijske dinamike (angl. position based dynamics) in pozicijskih tekočin (angl. position based fluids). Predstavimo model telesa bitja, ki je sestavljeno iz delcev. Ti so združeni v trdne člene, ki so s pomočjo mišic gibljivi v zglobih med njimi. Z genetskim algoritmom optimiziramo delovanje mišic, da bitje čim bolj učinkovito plava naravnost v simulirani tekočini. Podamo štiri različna telesa bitij, katerim z razvitim sistemom avtomatično generiramo gibanje. Pokažemo, da je plavanje v tako simulirani tekočini mogoče, a počasno in ne ustvarja realistične turbulence. Razvito gibanje primerjamo z načini plavanja resničnih rib, in sicer anguilliform, carangiform in thunniform. Ujemanje z njimi je različno za podana telesa bitij.

Ključne besede

animacija;simulacija tekočin;umetno življenje;računalništvo;računalništvo in informatika;magisteriji;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Založnik: [P. Fajdiga]
UDK: 004.94(043.2)
COBISS: 1538447299 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 748
Št. prenosov: 147
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Swimming creatures in NVIDIA FleX
Sekundarni povzetek: We develop a real time simulation of varied swimming creatures in a fluid using Nvidia Flex for physically based simulation. Nvidia Flex uses position based dynamics and position based fluids to achieve real time performance. We model creatures' bodies as solid clusters of particles that are connected with joints and animated using muscles. A genetic algorithm is used to optimise muscle function in order to allow the creature as efficient forward swimming gait as possible. We present four different bodies and use our system to automatically generate their movement. We show that swimming in such a fluid is possible, albeit slow and it does not result in realistic turbulence. The evolved gaits are compared with those of real fish, namely anguilliform, carangiform and thunniform. The fit is different for different bodies.
Sekundarne ključne besede: animation;fluid simulation;artificial life;computer science;computer and information science;master's degree;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 1000471
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za računalništvo in informatiko
Strani: 48 str.
ID: 11277835
Priporočena dela:
, magistrsko delo
, master's thesis