magistrsko delo
Maja Niedorfer (Avtor), Vlasta Hus (Mentor), Polona Jančič (Komentor)

Povzetek

V teoretičnem delu magistrskega dela so predstavljene splošne značilnosti predmeta spoznavanje okolja, sodobni didaktični pristopi poučevanja, opredeljen je pojem igra, njene značilnosti in vrste ter vpliv igre na pouk. Opredeljen je tudi pojem didaktična igra, njen pomen, klasifikacija, didaktične igrače in didaktične igre pri pouku spoznavanje okolja. V empiričnem delu je najprej predstavljena analiza opazovanih učnih ur predmeta spoznavanje okolja. V nadaljevanju je predstavljena raziskava o uporabi didaktičnih iger pri predmetu spoznavanje okolja, ki je bila izvedena v šolskem letu 2018/19. Zanimalo nas je, kako pomembno se zdi učiteljem vključevanje didaktičnih iger v pouk spoznavanje okolja, kako pogosto jih uporabljajo, katere vrste didaktičnih iger uporabljajo najpogosteje, v kateri del učne ure vključujejo igro, pri obravnavi katerih vsebin predmeta, ali ob koncu ure preverijo, če so učenci dosegli zastavljene cilje, kje najpogosteje dobijo didaktične igre, ki jih uporabljajo ter kakšni so razlogi, da iger v pouk ne vključujejo pogosteje. Na koncu nas je zanimala tudi stopnja strinjanja učiteljev s posameznimi trditvami o didaktičnih igrah. Rezultati analize opazovanih učnih ur predmeta spoznavanje okolja so pokazali, da večina učiteljev ni uporabila didaktične igre. Tisti učitelji, ki so igro uporabili, so najpogosteje izvedli igro s pravili, in sicer v učni etapi uvajanje. Rezultati raziskave so pokazali, da se učiteljem zdi vključevanje didaktičnih iger v pouk spoznavanje okolja pomembno, več kot polovica anketiranih didaktično igro pri pouku uporabi večkrat na mesec. Najpogosteje igro uporabijo pri učnih etapah ponavljanje in urjenje ter pri tematskih sklopih promet, človek in čas. Didaktične igre, ki jih učitelji uporabijo pri pouku, najpogosteje izdelajo sami, potreben material za izdelavo pa dobijo doma. Večina anketiranih učiteljev si želi didaktične igre pogosteje vključiti v pouk, med najpogostejše razloge, zakaj iger ne vključujejo pogosteje, so navedli pomanjkanje časa in preveliko število učencev v razredu. Z vsemi zapisanimi izjavami o didaktičnih igrah so se učitelji povečini strinjali oziroma popolnoma strinjali.

Ključne besede

magistrska dela;didaktične igre;spoznavanje okolja;osnovne šole;učitelji;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Niedorfer]
UDK: 373.3.016:5(043.2)
COBISS: 25058312 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1230
Št. prenosov: 425
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The use of didactic games in enviromental studies
Sekundarni povzetek: The theoretical part of the Master's thesis presents the basic features of the class Environmental Studies, modern didactic approaches to teachings, it also defines the concept of a game, its characteristics, types and its influence on the lessons. Furthermore, the concept of a didactic game is explained, its meaning, classification, and didactic toys and games in the Environmental Studies class. Empirical part of the thesis first presents the analysis of the observed lessons in Environmental Studies class. Second, I presented the 2018/19 research on the use of didactic games in Environmental Studies class. We were interested in discovering how important do the teachers think didactic games are in the introduction of the Environmental Studies, how often and which ones are being used in what part of the lesson and also if games check comprehension at the end of the lesson, it they reach the set goals, where do the teachers most commonly get didactic games they use and what are the reasons, the games are not included in the lessons more often. Lastly, we wanted to explore the rate of teacher's agreement with individual statements about the didactic games. The results of the analysis of the lessons observed in Environmental Studies showed that most teachers do not use didactic games. Teachers that do use them, most commonly perform the game of rules in the introductory phase of the lesson. The results showed, that teachers find didactic games in Environmental Studies important, and that more than half of the respondents use a didactic game a few times a month. They most commonly use it in the learning phases of revision and training, and in the theme sets traffic, human and time. The teachers most often make the games themselves, with the material they have at home. Most teachers want to expand the use of didactic games in their classes. They claim that the most common reasons for not including the games more often are a lack of time and too many students. The teachers mostly agreed or completely agreed with all written statements about didactic games.
Sekundarne ključne besede: master theses;didactic games;environmental studies;primary school;teachers;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: XVI, 163 str.
ID: 11313505