diplomsko delo Visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje Strojništvo
Rok Žos (Avtor), Roman Šturm (Mentor)

Povzetek

Namen diplomskega dela je bil izdelati damaščansko kompozitno jeklo ter ga skovati v vzorce primerne za mehanske preizkuse. V diplomskem delu smo kovaško zvarili damaščansko jeklo iz jekel 15N20 in S235JR. Na pripravljenih vzorcih smo opravili udarni test žilavosti, upogibni preizkus, test trdote ter preučili mikrostrukturo. Vzorci so imeli različno število plasti in bili različno toplotno obdelani. Vzorci so bili kaljeni v olju, kaljeni v dveh sredstvih ter kaljeni v olju in popuščani v peči. Ugotovili smo, da trdota narašča s povečevanjem hitrosti ohlajanja in ne s številom slojev. Največji upogibni raztezek smo dosegli na vzorcu kaljenem v olju in na zraku ter ugotovili, da se vrednosti upogibnega raztezka zmanjšujejo z naraščanjem števila slojev kompozita.

Ključne besede

diplomske naloge;maloogljično jeklo;evtektoidno jeklo;kovaško varjenje;trdota;udarna žilavost;mikrostruktura;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [R. Žos]
UDK: 621.791.42:669.14:539.4(043.2)
COBISS: 17030939 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1164
Št. prenosov: 196
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Strength characteristics of metal welded steel
Sekundarni povzetek: The purpose of diploma thesis is to forge damascus composit steel and forge it into samples for mechanical tests. In my thesis we forge welded damascus steel from 15N20 and S235JR steels. On prepared samples we did Charpy impact test, deflection test, hardness test and studied the microstructure. The samples had different number of layers and were differently heat treated. They were quenched in oil, quenched in oil and air and some were quenched in oil and then tempered in furnace to release internal stresses. We figured out that the speed of heat treatment has the biggest influence on hardness. The highest value of deflection appeared when we heat treated the sample in oil and air. Deflection was decreasing when we increased the number of layers of composit.
Sekundarne ključne besede: low carbon steel;evtectoid steel;forge welding;hardness;impact toughness;microstructure;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za strojništvo
Strani: XVIII, 45 str.
ID: 11366545
Priporočena dela:
, diplomsko delo Visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje Strojništvo