(diplomsko delo)
Povzetek
Teoretična izhodišča: Aspergerjev sindrom je pervazivna razvojna motnja, za katero so značilna odstopanja v socialni interakciji, komunikaciji ter fleksibilnost mišljenja. Število otrok z Aspergerjevim sindromom narašča, veliko jih je še vedno nediagnosticiranih.
Raziskovalna metodologija in metode: Uporabili smo kvantitativno metodologijo raziskovanja. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Raziskavo smo izvedli z anketnim vprašalnikom, ki ga je izpolnilo 30 anketirancev. Rezultati so analizirani s pomočjo računalniškega programa Microsoft Excel in opisno obrazloženi.
Rezultati: Ugotovili smo, da anketiranci ne poznajo dovolj dobro Aspergerjevega sindroma ter njegovih simptomov, vendar se velika večina z otrokom z Aspergerjevim sindromom ni srečala in imajo težave pri pristopu kadar obravnavajo otroka s katero od motenj avtističnega spektra.
Diskusija in zaključek: Ugotovili smo, da število otrok z motnjo avtističnega spektra narašča. Anketiranci so mnenja, da imajo primanjkljaj znanja na področju motenj avtističnega spektra, kljub različnim možnostim za izobraževanja. Z znanjem o motnjah avtističnega spektra pripomoremo h kakovostnemu pristopu in komunikaciji v obravnavi otrok s katero koli od motenj avtističnega spektra.
Ključne besede
pervazivna razvojna motnja;medicinske sestre;primarna zdravstvena raven;razvojna ambulanta;osebe s posebnimi potrebami;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2020 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FZV - Fakulteta za zdravstvene vede |
Založnik: |
[L. Gramc] |
UDK: |
616.896-053(043.2) |
COBISS: |
21865475
|
Št. ogledov: |
684 |
Št. prenosov: |
106 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Asperger syndrome in a child |
Sekundarni povzetek: |
Theoretical background: Asperger syndrome is pervasive developmental disorder, that have deviations in social interaction, communications and flexibility of thinking. Numbers of children with asperger syndrome is rising, a lot of them are still undiagnosed.
Research methods: We used quantitative research methodology. We used a descriptive method of work. The survey was conducted with a questionnaire completed by 30 respondents. The results are analyzed using a Microsoft Excel computer program and explained in a descriptive way.
Results: We found that respondents were not sufficiently aware of asperger's syndrome and its symptoms, and that they had difficulty accessing when treating a child with any of the autism spectrum disorders.
Discussion and conclusion: We find that the number of children with autism spectrum disorder is increasing. Respondents are of the opinion that they have a lack of knowledge in the field of autism spectrum disorders, despite different educational opportunities. Knowledge of autism spectrum disorders contributes to a quality approach and communication in dealing with children with any of the autism spectrum disorders. |
Sekundarne ključne besede: |
pervasive developmental disorder;nurse;primary health care;developmental center;people with special needs; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede |
Strani: |
IV, 24 f., 6 f. pril. |
ID: |
11454799 |