diplomsko delo
Neja Prosen (Avtor), Milena Blažič (Mentor)

Povzetek

Diplomsko delo sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je podrobneje predstavljena kulturna dediščina, kulturna dediščina na Slovenskem, njena zakonodajna ureditev, medkulturnost in umeščenost kulturne dediščine v vzgojno-izobraževalnih procesih. Predstavljena je tudi mladinska književnost in podrobneje slikanice ter kulturna dediščina v njih. V empiričnem delu so predstavljeni motivi kulturne dediščine v izbranih slikanicah. Izbrala sem tri dela, in sicer: slikanico Martin Krpan (1858) avtorja Frana Levstika, uporabljeno izdajo je ilustriral Tone Kralj, izdana pa je bila pri založbi Mladinska knjiga leta 1954; slikanico Kekec in botra Pehta (1922) avtorja Josipa Vandota, uporabljeno izdajo je priredil Andrej Rozman Roza in ilustriral Zvonko Čoh, izdana je bila pri založbi Mladinska knjiga leta 2011; Zdravljico (1844) Franceta Prešerna, uporabljeno izdajo je ilustriral Damijan Stepančič, izdana pa je bila pri založbi Mladinska knjiga leta 2013. Na osnovi tabel so predstavljeni motivi kulturne dediščine v izbranih slikanicah tako verbalno kot vizualno. Predstavljene so tudi razlike med izbranimi slikanicami na osnovi literarne teorije Marjane Kobe in pojav medkulturnosti v izbranih slikanicah. Skupna analiza je predstavljena v obliki odgovorov na raziskovalna vprašanja.

Ključne besede

motiv kulturne dediščine;Martin Krpan;Kekec in Pehta;Zdravljica;slikanice;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [N. Prosen]
UDK: 821.163.6:087.5(043.2)
COBISS: 23517443 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 253
Št. prenosov: 34
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: National heritage motif in picture books
Sekundarni povzetek: The Diploma Thesis consists of the theoretical and empirical part. The theoretical part presents, in greater detail, cultural heritage, cultural heritage in Slovenia, its legislation, interculturality, and the role of cultural heritage in teaching and educational processes. It also introduces youth literature, with more focus on picture books and the cultural heritage included in them. The empirical part describes cultural heritage motifs in three selected picture books: Martin Krpan (1858) by Fran Levstik, illustrated by Tone Kralj and published by Mladinska knjiga in 1954; Kekec in botra Pehta (1922) by Josip Vandot, adapted by Andrej Rozman Roza, illustrated by Zvonko Čoh and published by Mladinska knjiga in 2011; Zdravljica (1844) by France Prešeren, illustrated by Damijan Stepančič and published by Mladinska knjiga in 2013. Cultural heritage motifs in the selected picture books are presented in tables, both verbally and graphically, along with the differences between them, based on the literary theory of Marjana Kobe, and the occurrence of interculturality in the selected picture books. The total analysis is given in the form of answers to research questions.
Sekundarne ključne besede: picture book;cultural heritage;slikanica;kulturna dediščina;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja
Strani: 39 str.
ID: 11959733