Povzetek

V prispevku je na primeru Gozdarske zadruge lastnikov gozdov Pohorje - Kozjak (zadruga) analizirana prodaja gozdnih lesnih sortimentov (GLS) za obdobje 2013%2017. S pomočjo obračunov prodaje GLS smo pridobili podatke o količini in cenah GLS, o prodajalcih GLS ter trgu. Za analizo uspešnosti prodaje GLS smo zadružne cene primerjali s povprečnimi slovenskimi cenami. S pomočjo anketnega vprašalnika smo pridobili podatke o zadovoljstvu članov zadruge z odkupnimi cenami ter samim delovanjem zadruge. Zadruga je večino lesa odkupila od nečlanov zadruge ter ga v veliki meri prodala v sosednjo Avstrijo. Odkupna cena za GLS je v zadrugi za 18,3 % višja od povprečne slovenske. Člani zadruge so v povprečju zadovoljni s cenami za odkupljene GLS, a se kljub temu 37,5 % anketiranih odloča za prodajo tudi drugim odkupovalcem, kar dolgoročno pomeni problem. Na podlagi rezultatov zaključimo, da se je zadružni model poslovnega povezovanja lastnikov gozdov izkazal kot uspešen, zato je nujno, da začne država prek gozdne politike intenzivneje pospeševati in finančno podpirati tovrstne modele poslovnega povezovanja.

Ključne besede

zasebni gozdovi;poslovno povezovanje;lastništvo gozdov;gozdarske zadruge;trg lesa;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL BF - Biotehniška fakulteta
UDK: 630*94:630*7(045)=163.6
COBISS: 25433091 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 2335-3112
Matična publikacija: Acta Silvae et Ligni
Št. ogledov: 3117
Št. prenosov: 1011
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Analysis of the effectiveness of forest wood products sales in the Pohorje - Kozjak private forest owner cooperative
Sekundarni povzetek: We analyzed the sale of forest wood products in the Pohorje - Kozjak private forest owner cooperative (hereinafter the cooperative) for the period 2013%2017. Data on the quantity and prices of forest wood products, sellers and the market were obtained from financial records of sales. To analyze the effectiveness of forest wood products sales in the cooperative, we compared cooperative prices with average prices in Slovenia. In addition, we surveyed cooperative members to assess their satisfaction with purchase prices and the operation of the cooperative. The cooperative purchased most of the wood from nonmembers and largely sold it to neighboring Austria. The average purchase price for forest wood products was 18.3 % higher in the cooperative compared to the Slovenian average. On average, members of the cooperative are satisfied with cooperative prices, although 37.5 % of them also sold their forest wood products to other purchasers, which is a long-term problem. Based on the results, we conclude that the cooperative business model for private forest owners is effective and that the government should promote and financially support such business cooperation models through forest policy instruments.
Sekundarne ključne besede: private forests;business cooperation;forest cooperative;timber market;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 1-17
Zvezek: [Št.] 122
Čas izdaje: 2020
DOI: 10.20315/ASetL.122.1
ID: 11966043
Priporočena dela:
, V4-1122: Lesni potenciali za perspektivne gozdnolesne verige v Sloveniji