diplomsko delo
Žan Magerl (Avtor), Jurij Mihelič (Mentor)

Povzetek

V tem delu predstavimo izvedbo in rezultate različnih algoritmov in metod za igranje večakcijske igre Less. Uporabili smo minimaks algoritem, njegovo optimizacijo z alfa-beta rezanjem in drevesno preiskovanje Monte-Carlo. Vse algoritme smo med seboj pomerili v dvobojih in nato analizirali rezultate in vpliv različnih vrednosti vhodnih parametrov algoritmov. Zaradi velikega vejitvenega faktorja igre Less se je drevesno preiskovanje Monte-Carlo izkazalo kot primernejše za igranje igre od minimaks algoritma. V nadaljni analizi smo ugotovili, da na izide iger ne vpliva prednost prve poteze, močno pa vpliva začetna postavitev igralnega polja. Rezultati so pokazali, da najboljši zasnovani algoritmi premagajo priložnostnega igralca igre Less.

Ključne besede

algoritem minimaks;alfa-beta rezanje;drevesno preiskovanje Monte-Carlo;analiza;evalvacijska funkcija;igra Less;računalništvo;računalništvo in informatika;univerzitetni študij;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Založnik: [Ž. Magerl]
UDK: 004(043.2)
COBISS: 28907779 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1212
Št. prenosov: 188
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Algorithms for playing turn-based multi-action mind game Less
Sekundarni povzetek: In this thesis we present implementation and results from different algorithms and methods for playing multi-action game Less. We have used minimax algorithm, its optimization with alpha-beta pruning and Monte-Carlo tree search. All algorithms have played games between themselves and then we have analyzed results and the influence of different input parameters. Due to the huge branching factor of game Less, the Monte-Carlo tree search has proven to be better choice than minimax algorithm. In the following analysis we have discovered, that the first move advantage does not play role in the outcome of the game, while the initial setting of the tiles does. Results have shown that best designed algorithms can beat occasional player of game Less.
Sekundarne ključne besede: algorithm minimax;alpha-beta pruning;Monte-Carlo tree search;analysis;evaluation function;game Less;computer science;computer and information science;diploma;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 1000468
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za računalništvo in informatiko
Strani: 50 str.
ID: 12029427