Povzetek
V prispevku so predstavljene oblike in možnosti izobraževanja učiteljev, ki poučujejo slovenščino kot tuji jezik na univerzah v tujini. Krepi se zavest o posebnih znanjih in veščinah, ki jih v tujino napoteni učitelj potrebuje pri opravljanju raznovrstnih nalog: od poučevanja jezika, raziskovanja, organiziranja kulturnega življenja do skrbi za prepoznavnost Slovenije in slovenščine. Globalne družbeno-gospodarske spremembe vplivajo na prevrednotenje izobraževalnih ciljev in preoblikovanje študijskih programov, kar se odraža tudi v zahtevah univerze gostiteljice do napotenega učitelja slovenščine, zato mora ta s formalnim in neformalnim izobraževanjem stalno razvijati svoje splošne, didaktične in predmetnospecifične kompetence.
Ključne besede
slovenščina;slovenščina kot drugi jezik;slovenščina na tujih univerzah;učitelji slovenščine kot tujega jezika;lektorji;lektorati;izobraževanje;poučevanje;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2019 |
Tipologija: |
0 - Ni določena |
Organizacija: |
UL FF - Filozofska fakulteta |
UDK: |
811.163.6'243 |
COBISS: |
69956194
|
Št. ogledov: |
262 |
Št. prenosov: |
48 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
The article presents the forms and possibilities of professional development for teachers of Slovene as a foreign language at universities abroad. Recent years have seen an increase in awareness of the specialist skills and fields of knowledge which a teacher sent to a foreign university needs to perform a variety of tasks, including teaching the language, researching, organising cultural events and spreading awareness of Slovenia and its language. Global socioeconomic changes have influenced the re-evaluation of academic goals and the reshaping of curricula, and have had an impact on the demands the host university has towards teachers of Slovene, who must therefore constantly develop their general, didactic and subject-specific competences in the course of formal and informal education and professional development. |
Sekundarne ključne besede: |
Slovene;Slovene as second language;Slovene at foreign universities;language revisers;education;teaching; |
Strani: |
Str. 163-169 |
DOI: |
10.4312/SSJLK.55.163-169 |
ID: |
12352518 |