Barbara Korun (Avtor)

Povzetek

Ženska kot drugi spol je še zmeraj v položaju gospodovanega in paradigmatska žrtev simbolnega nasilja. Ker je za simbolno nasilje značilno, da ga žrtve nezavedno sprejmejo in perpetuirajo (Pierre Bourdieu, Loïc Wacquant), in ker je ženska Drugi znotraj totalitete, v kateri sta oba člena drug drugemu nujno potrebna (Simone de Beauvoir), je osvoboditev mogoča le z radikalnim zavračanjem "falocentrističnega" pogleda na svet; v literaturi z vzpostavitvijo "ženske" pisave "z belim črnilom", ki temelji na drugi ženski, materi (Hélène Cixous). V nadaljevanju predstavim primer take prakse na slovenskem literarnem polju, Pesnice o pesnicah, kjer gre za redna mesečna srečevanja pesnic ob prebiranju drugih pesnic, ter zaključim s kratko predstavitvijo treh pesmi iz treh pesniških zbirk zadnjega leta: Dolgo smo čakali na dež Alje Adam, Delta Kaje Teržan in Ostani Nataše Velikonja.

Ključne besede

slovenska književnost;slovenska poezija;slovenske pesnice;drugačnost;21. st.;Velikonja;Nataša;"Ostani";Adam;Alja;1976-;"Dolgo smo čakali na dež";Teržan;Kaja;1986-;"Delta";

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 821.163.6.09-1-055.2"20"
COBISS: 61085026 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 192
Št. prenosov: 39
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: Women as the second sex are still in a subordinate position and the paradigmatic victims of symbolic violence. It is characteristic of symbolic violence that the victims unconsciously accept and perpetuate it (Pierre Bourdieu, Loïc Wacquant), and since woman is the Other within the totality where both members are necessary to each other (Simone de Beauvoir), liberation is possible only with a radical rejection of the "phallocentric" view of the world and in literature through "women's" writing "in white ink", based on the other woman, the mother (Hélène Cixous). I describe an example of such practice in the Slovene literary space, "Female Poets on Female Poets", a monthly gathering at which female poets are read, and conclude with a short presentation of three poems from three recent collections: Dolgo smo čakali na dež Alja Adam, Delta Kaja Teržan and Ostani Nataša Velikonja.
Sekundarne ključne besede: Slovene literature;Slovene poetry;Slovene female poetry;differentness;21st century;
Strani: Str. 103-110
ID: 12883319