diplomska naloga
Povzetek
Diplomska naloga je namenjena pogledu v prihodnost kontejnerizacije v Jadranskem morju. Dejstvo je, da se vse več tovora pretovarja s pomočjo kontejnerjev, kar ima za posledico nenehno vlaganje v pristaniške kapacitete. Ne smemo mimo ključnega dejavnika, zaradi katerega je Jadran zanimiv za ladjarje. V mislih imam Sueški prekop, saj drastično zmanjša pot tovora, ki je namenjen v osrednjo in vzhodno Evropo.
Diplomsko delo pričnem s predstavitvijo zgodovine kontejnerizacije, njenega idejnega očeta in razvoja same tehnologije. Nadaljujem z dejavniki, ki vplivajo na gibanje pretovorjenih kontejnerjev na svetovni ravni.
Sledi medsebojna primerjava devetih kontejnerskih terminalov v štirih različnih državah vzdolž Jadranskega morja, njihove trenutne kapacitete in opremljenosti. V nadaljevanju se ozrem v prihodnost, ki prinaša velike projekte, ki bodo služili povečanju možnosti pretovorjenih kontejnerskih enot.
Ob bok našemu slovenskemu ponosu, ki sliši na ime Luka Koper, postavim vse ostale kontejnerske terminale, ki sem jih predstavil v nalogi. Primerjam zmogljivost našega pristanišča, projekte, ki so v realizaciji, ali še čakajo nanjo. Ne morem mimo projekta, o katerem sem pogovarjamo že dobri dve desetletji – to je 2. tir. Prav omenjeni projekt je ključ do nadaljevanja uspešne zgodbe razvoja našega okna v svet, ki, tako pri ladjarjih kakor strankah, uživa velik ugled.
Ključne besede
kontejnerski terminali;pristanišča;Jadransko morje;diplomske naloge;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2021 |
| Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
| Organizacija: |
UL FPP - Fakulteta za pomorstvo in promet |
| Založnik: |
[N. Šavli] |
| UDK: |
656.6(043.2) |
| COBISS: |
138980099
|
| Št. ogledov: |
1873 |
| Št. prenosov: |
232 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
DEVELOPMENT OF CONTAINER TERMINALS IN ADRIATIC SEA |
| Sekundarni povzetek: |
This bachelor thesis takes a look at the future of containerization in the Adriatic Sea. It is a fact that more and more cargo is being transshipped with the help of containers, resulting in constant investments into port capacities. We must not overlook the key factor that makes the Adriatic Sea interesting for shipowners. I am of course talking about the Suez Canal, as it drastically reduces the route of cargo destined for Central and Eastern Europe.
I begin my thesis with a presentation of the history of containerization, its conceptual founder and the development of technology itself. I continue with the factors that influence the movement of transshipped containers globally.
This is followed by a comparison of nine container terminals in four different countries on the coast of the Adriatic Sea, their current capacities and equipment. Then I look to the future that brings major projects that will serve to increase the potential of transhipped container units.
Alongside the Slovenian national pride that is the Port of Koper I place all the other container terminals that I presented in my thesis. I compare the capacity of our port and discuss projects that are already in progress or are still pending. I can't fail to mention the project we've been talking about for more than two decades – the 2nd track. It is precisely this project that is key to continuing the success story of the development of our window into the world, which enjoys a great reputation among both shipowners and customers. |
| Sekundarne ključne besede: |
container;container terminal;containerization development;adriatic sea; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
| Študijski program: |
0 |
| Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
| Komentar na gradivo: |
Univ. Ljubljana, Fak. za pomorstvo in promet |
| Strani: |
VII f., 46 str. |
| ID: |
12910843 |