zajedavstvo in sožitje likovnega performativa in konstativa
Vid Skrbinšek (Avtor), Vanesa Matajc (Mentor), Mateja Pezdirc-Bartol (Mentor)

Povzetek

Umetnost s konstativnimi izjavami proizvaja dogovorjeno razmerje med označevalcem in označencem, in obratno, s performativnimi izjavljanji proizvaja povsem na novo opredeljeno razmerje med označevalcem in označencem. V magistrskem delu preučujemo razmerje med konstativnim in performativnim umetniškim izjavljanjem. Izhajamo iz teorije jezikovne performativnosti, ki jo zastavi J. L. Austin, in jo prenesemo v okolje umetniškega izjavljanja. Konstativ in performativ zastavimo kot dva temeljna, kontrastno nasprotna načina umetniškega izjavljanja, ki ju poskušamo opredeliti z zakonitostmi umetniškega subjekta, objekta in umetniškega prostora. V ospredju dela je analiziranje sedemindvajsetih slovenskih in tujih medmedijskih avantgardnih umetniških oblik, v katerih so prisotna bolj ali manj intenzivna stanja vmesnosti med konstativnim in performaitvnim izjavljanjem. Prizadevamo si pokazati nerazvezljivost konstativnega in performativnega umetniškega izjavljanja in pokazati potrebo po revitaliziranem sprejemanju umetnosti, ki vzajemno črpa iz konstativnih in performativnih zakonitosti.

Ključne besede

likovna govorica;konstativ;performativ;klasična umetnost;avantgardna umetnost;multimedijska umetnost;performans;body art;magistrsko delo;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [V. Skrbinšek]
UDK: 7.01:81-11
COBISS: 67055363 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 305
Št. prenosov: 71
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The Image Became Flesh: The Parasitism and Symbiosis of Performatives and Constatives in Fine Arts
Sekundarni povzetek: Constative statements in art generate an agreed relationship between the signifier and signified. On the contrary, performative statements can entirely redefine the relationship between the signifier and signified. In the master's thesis we study the relationship between constative and performative artistic statements. We begin from the theory of linguistic performativity put forward by J. L. Austin and apply it to the artistic statement. We set the constative and the performative as two fundamental, contrastingly opposite ways of artistic expression, which we try to define within characteristics of the art subject, art object and art space. The focus is put on the analysis of twenty-seven Slovene and foreign intermedia avant-garde art forms, in which more or less the condition of betwixt and between constative and performative statements are present. We strive to show the inseparability of constative and performative artistic statements and stress the need for a revitalized acceptance of art, which mutually draws from constative and performative characteristics.
Sekundarne ključne besede: language of fine arts;constative;performative;classical art;avant-garde art;intermedial art;performative art;body art;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 1000965
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo, Oddelek za slovenistiko
Strani: 87 str.
ID: 12982324
Priporočena dela:
, zajedavstvo in sožitje likovnega performativa in konstativa
, ǂthe ǂcase of Charles Dickens' later novels
, ni podatka o podnaslovu
, Thom Andersen takes Muybridge to the movies