magistrsko delo

Povzetek

Magistrsko delo z naslovom Vpliv zaslonskih digitalnih medijev na bralno motivacijo učencev četrtega razreda - generacije alfa, je sestavljena iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega ter empiričnega dela. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se tako osredotočili na spoznanja o branju. Kar nekaj pozornosti smo namenili motivaciji za branje in branju ter usvajanju branja v digitalni dobi. Podrobneje smo predstavili tudi novo generacijo otrok, ki jo nekateri imenujejo Homo sappiens. Predstavljeni sta tudi deklaracija iz Stavangerja in Nacionalna strategija za razvoj bralne pismenosti. V empiričnem delu magistrskega dela podamo rezultate raziskave, v kateri smo predstavili, kako digitalizacija in hiter razvoj tehnologije vplivata na bralno motivacijo učencev 4. razreda. Rezultate smo pridobili s pomočjo Vprašalnika bralne motivacije za mlajše učence. Pridobljene rezultate smo nato primerjali z rezultati, pridobljenimi s pomočjo istega vprašalnika leta 2006. Na podlagi dobljenih rezultatov smo prišli do ugotovitev, da digitalizacija negativno vpliva na bralno motivacijo učencev, saj so rezultati v vseh treh sklopih (interes za branje, zaznavanje branja kot težke aktivnosti, kompetentnost za glasno branje) nižji, kot so bili pri učencih iz leta 2006.

Ključne besede

magistrska dela;pismenost;motivacija za branje;zaslonski digitalni mediji;generacija alfa;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [K. Kos]
UDK: 373.3:028.5(043.2)
COBISS: 86592771 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 441
Št. prenosov: 67
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The influence of on- screen digital media on the reading motivation of 4th grade students - generation alpha
Sekundarni povzetek: The master thesis with the title "The influence of on-screen digital media on the reading motivation of 4th grade students - Generation Alpha" is comprised of two parts - a theoretical and an empirical part. In the theoretical part of our master thesis, we focused on important findings regarding reading, as well as reading motivation and acquiring the skill of reading in a digital era. In addition, we also provided detailed information about a new generation of children, which some call Homo zappiens. We also presented the Stavanger Declaration and the National Strategy for the Development of Reading Literacy. In the empirical part of our master thesis, we provide the research results, in which we presented how digitalization and rapid development of technology affects the reading motivation of 4th grade students. The results were acquired with the Reading motivation questionnaire for young students. The gained results were then compared with the results, which were acquired with the same questionnaire in 2006. With the obtained results, we reached the conclusion that digitalization has a negative effect on the reading motivation of students. Results from each one of the three parts (reading interest, perception of reading as a difficult activity, loud reading competence) were lower as the results from the students in 2006.
Sekundarne ključne besede: master theses;literacy;reading motivation;on-screen digital media;generation alpha;Branje;Pismenost;Motivacija (psihologija);Digitalni mediji;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XII, 64 str.))
ID: 12992337