diplomsko delo
Zala Lipavšek (Avtor), Romana Korez-Vide (Mentor)

Povzetek

Globalizacija je vzpodbudila širitev podjetij na tuje trge. Strateški odziv podjetij na izzive globalizacije imenujemo internacionalizacija, kjer gre za proces načrtne čezmejne širitve podjetja. Vstop na tuje trge razumemo kot zahteven in negotov proces, ki prinaša tako priložnosti kot tveganja. Za uspešno širitev podjetja na nove trge je analiza poslovnega okolja ena izmed pomembnejših analiz tržnih priložnosti. Kadar analiziramo poslovno okolje, se osredotočamo na vrsto notranjih ter zunanjih dejavnikov in pojavov, ki vplivajo na podjetje. Spoznanja o tujih trgih so podlaga za nadaljnje odločitve mednarodnih tržnikov v procesu odločanja o tem ali vstopiti na določen tuji trg ali ne, in katero strategijo vstopa izbrati. Analiza panožnega in deželnega okolja tujih trgov je torej temelj za selekcioniranje le-teh. Za natančnejšo ocenitev tržnega potenciala podjetja na določenem trgu pa so razen analize poslovnega okolja pomembne še analize drugih tržnih priložnosti. V diplomskem delu smo analizirali deželno in panožno okolje Brazilije in Mehike. Pri deželnem okolju smo proučevali politično, ekonomsko, sociokulturno in tehnološko okolje obeh držav. V okviru panožnega okolja pa smo analizirali regulativo, ponudnike, konkurenco ter posebnosti v panogi živilske industrije v Braziliji in Mehiki. Na podlagi opravljenih analiz smo ocenili, kakšne priložnosti, tveganja in ovire mednarodnim tržnikom prinašata trga obeh držav. V diplomskem delu smo s proučitvijo poslovnega okolja ocenili, kateri trg živilske industrije je privlačnejši za mednarodnega tržnika ter oblikovali predloge za nadaljnjo in podrobnejšo analizo.

Ključne besede

mednarodno poslovanje;mednarodno trženje;poslovno okolje;živilska industrija;Brazilija;Mehika;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: Z. Lipavšek
UDK: 339.54:612.392
COBISS: 75531267 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 389
Št. prenosov: 57
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: ǂA ǂcomparative analysis of Brazilian and mexican business environment in the food industry
Sekundarni povzetek: Globalization has spurred the expansion of companies intro foreign markets. The strategic response of companies to the challenges of globalization is called internationalization, that is a process of a company’s planned cross-border expansion. Entering foreign markets is understood as demanding and uncertain process that brings both opportunities and risks. For a company’s successful expansion into new markets, the analysis of the business environment is one of the most important market opportunities’ analyses. When analyzing the business environment, we focus on a range of internal and external factors and phenomena that affect the company. Knowledge of foreign markets is the basis for further decisions of international marketers in the process of deciding whether to enter a particular market or not and which entry strategy to choose. The analysis of the sectoral and regional environment is therefore the basis for market selection. In addition to the analysis of the business environment, analyzes of other market opportunities are also important for a more accurate assessment of the company’s market potential in a particular market. In the diploma thesis we analyzed the regional and sectoral environment of Brazil and Mexico. In the regional environment, we studied political, economic, socio-cultural and technological environment of both countries. Within the sectoral environment, we analyzed regulations, providers, competition and specifics in the food industry in Brazil and Mexico. Based on the performed analyzes, we assessed what opportunities, risks and obstacles the markets of both countries bring to international marketers. We examined the business environment to assess which food industry market is more attractive for the international marketer, and made suggestions for further and more comprehensive analysis.
Sekundarne ključne besede: business environment;sectoral environment;regional environment;Brazil;Mexico;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: III, 69 str.
ID: 12995102