Jerica Vogel (Avtor)

Povzetek

V razpravi opredeljujemo vlogo besedila, naslovnika in etična načela kot bistvene dejavnike ustreznega in učinkovitega javnega govornega nastopanja. Pomen naslovnika in etičnih načel povezujemo s predstavitvenimi in vplivanjskimi govori, saj vsaka vrsta poudarja specifične sestavine. V drugem delu analiziramo učni načrt in učbenike za pouk slovenskega jezika v gimnazijah ter na podlagi pomanjkljivosti, ki jih je mogoče razbrati, predlagamo izhodišča za izboljšanje razvijanja zmožnosti govornega nastopanja.

Ključne besede

javno govorno nastopanje;vloga besedila;naslovnik;etika;pouk slovenskega jezika;pouk prvega jezika;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 808.51:811.163.6:373.5
COBISS: 70427746 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 224
Št. prenosov: 48
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: In the article, function, audience and ethics are defined as essential elements of appropriate and effective public speaking. The role of the audience and ethical norms are represented according to informative and persuasive functions, because each of them points out specific elements. Subsequently, the curriculum and textbooks for Slovene language in high schools are analysed and on the basis of the inadequacies identified, some suggestions for improving the teaching of public speaking are given.
Sekundarne ključne besede: public speaking;function;audience;ethics;teaching Slovene language;first language teaching;
Strani: Str. 441-448
DOI: 10.4312/Obdobja.38.441-448
ID: 13119815