Sekundarni povzetek: |
Angleščina ima status globalnega jezika širom sveta. V zadnjih 400 letih se je število ljudi, ki govorijo in uporabljajo angleški jezik eksponentno zvišalo. Dandanes ima angleščina posebno mesto v družbi, saj je prisotna vsakodnevno in je jezik, ki je na prvem mestu, ko govorimo o učenju tujih jezikov, saj se ga učijo ljudje širom sveta v več kot stotih državah. Jezik ne postane globalni jezik zaradi obsežnega besedišča ali zato, ker bi ga lahko asociirali s pomembno kulturo oziroma religijo. Glavni razlog, da jezik lahko postane globalni jezik, je, kdo so govorci tega jezika in koliko jih je po vsem svetu. Prav tako veliko vlogo igra, kdo uporablja jezik in kje. Najmočnejše povezave so v politiki, vojski, ekonomiji, tehnologiji ... Brez močne osnove se jezik ne more uveljaviti in kasneje razširiti. Potreba po globalnem jeziku je še posebej cenjena v mednarodnih akademskih in poslovnih skupnostih. Kljub temu da je veliko dobrih lastnosti, ki jih lahko ponudi globalni jezik, je prisotno tudi kar nekaj pasti. Globalni jezik si lahko podredi nacionalne jezike in ljudi, ki le-te jezike uporabljajo. Prav tako lahko posledično vpliva na ljudi, da se ne zanimajo več za druge jezike. Zato je pomembno, da se zavedamo možnih posledic, ki lahko sledijo močnim vplivom globalizacije. Usvajanje jezika je proces, s katerim smo izpostavljeni jeziku, ki ga podzavestno usvajamo. Učenje jezika je proces, ki je strukturiran, zavesten in ga nadzira učitelj. Pri usvajanju jezika je veliko dejavnikov, ki vplivajo na otroka, medtem ko usvaja jezik. Na začetku je najpomembnejši govorjeni jezik. Zelo velik vpliv ima tudi sama reakcija otroka na jezik in kako okolica reagira na njegove napake. Pomembno je, da otroka na napake opozorimo in jih izpostavimo, saj lahko tako pospešimo sam proces usvajanja. Samo učenje jezika je veliko bolj strukturirano in načrtovano, saj je tudi sama izpostavljenost jeziku bolj nadzorovana. Pri učenju jezika je pomembno, da učitelj upošteva dejavnike, kot so starost učencev, število ur učenja jezika in predhodno znanje. |