diplomsko delo
David Mikek (Avtor), Domen Mongus (Mentor)

Povzetek

Lažnivec je popularna igra s kartami za dva igralca, ki si med seboj razdelita karte in jih izmenično odlagata na kup. Pri sprejemanju svojih odločitev se odločata glede na število kart v rokah in na kupu ter glede na predvidevanje nasprotnikovih potez. V tem diplomskem delu smo predstavili lastno implementacijo igre, ki vključuje več vrst računalniških agentov, definiranih na osnovi statističnih modelov. Poleg tradicionalnih hevristik igranja smo za njihovo definicijo uporabili tudi genetski algoritem, kjer se uspešnost igranja agentov preverja s turnirjem. Slednjega smo izvedli po principu, da vsak igra z vsakim, in z igranjem agentov proti človeškemu nasprotniku. Rezultati igre med agenti so pokazali, da za igro lažnivec ne obstaja splošno najuspešnejša strategija, ki bi zagotavljala zmago v večini primerov. Rezultati igre proti človeškemu igralcu pa so razkrili ključno slabost statistično podprtih modelov, ki se niso zmožni prilagoditi spremembam v nasprotnikovi strategiji.

Ključne besede

lažnivec;igra s kartami;genetski algoritem;umetna inteligenca;računalniški agenti;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Založnik: [D. Mikek]
UDK: 004.8:794.4(043.2)
COBISS: 89640195 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 242
Št. prenosov: 24
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Implementation of intelligent agent for the Cheat card game based on statistical model
Sekundarni povzetek: Cheat is a popular card game, where two players split a set of cards amongst each other and, one by one, place them on a pile. They base their decisions on the number of cards in their hands and on the pile, while also trying to anticipate their opponent’s moves. In this diploma thesis, we present a software implementation of the game, together with several types of computer agents, defined by statistical models. In addition to traditional heuristics, their definition was achieved using genetic algorithm, where success of the agents was assessed with a tournament amongst them as well as against a human opponent. The results of the games between the agents showed that, in general, there is no most successful strategy that would guarantee victory in most cases. On the other hand, the results of the game against the human opponent revealed a key weakness of statistical models, that is their inability to adapt to the changes in the opponent’s strategy.
Sekundarne ključne besede: cheat;card game;genetic algorithm;artificial Intelligence;software agents;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Računalništvo in informacijske tehnologije
Strani: VI, 25 str.
ID: 13168823
Priporočena dela:
, delo diplomskega seminarja
, ni podatka o podnaslovu